Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Torowiska w centrum Szczecina i na Niebuszewie w przebudowie. Jak idą prace? ZDJĘCIA

OPRAC.:
Sylwia Polachowska
Sylwia Polachowska
Torowa rewolucja w Szczecinie - prace na placu Hołdu Pruskiego.
Torowa rewolucja w Szczecinie - prace na placu Hołdu Pruskiego. Andrzej Szkocki
- Trwają intensywne prace związane z torową rewolucją w Szczecinie. Na placu Hołdu Pruskiego widać już nowe szyny - informuje spółka Tramwaje Szczecińskie.

- To pokazuje jak ogromne jest tempo prac przy tak skomplikowanym i wymagającym zadaniu - podkreśla Hanna Pieczyńska, rzeczniczka spółki Tramwaje Szczecińskie.

Wymienia też, co udało się do tej pory wykonać, zaznaczając, że to tylko część z prac. To m.in. prace wodno-kanalizacyjne, budowa węzła wodociągowego na ul. Kołłątaja, wykonanie koryta torowego na ul. Kołłątaja / ul. Św. Barbary i ul. Asnyka, prace elektro – instalacyjne na Rondzie Sybiraków, montaż szyn na placu Hołdu Pruskiego czy wykonanie płyty torowej na rozjeździe – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego.

W najbliższych dniach - jak zapowiada rzeczniczka - będą nadal trwały prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni chodników oraz budowa i przebudowa istniejących sieci wodociągowych, a dodatkowo:

  • prace związane z wykonaniem koryta torowego oraz warstw konstrukcyjnych – odcinek za Rondem Sybiraków w stronę ul. Kadłubka
  • wykonanie płyty torowej na przejeździe przez ul. Św. Barbary
  • dalszy montaż nowych fundamentów pod słupy trakcyjne
  • prace związane z wykonaniem kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne
  • przebudowa linii kablowej na odc. ul. Św. Barbary – Rondo Sybiraków - kontynuacja
  • wykonanie zasilania wiaty przystankowej – strona przy skwerze płk. Kuklińskiego
  • dalsze prace związane z wykonaniem odwodnienia torowiska
  • wykonanie kanalizacji teletechnicznej na odc. ul. Św. Barbary - Rondo Sybiraków - kontynuacja
  • tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
  • wykonanie płyty torowej – odc. między ul. Piłsudskiego i ul. Mazowiecką – kontynuacja prac
  • wykonanie dolnej warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa w korycie torowym wzdłuż Alei Kwiatowej
  • montaż kanalizacji kablowej i teletechnicznej w pasie zieleni rozdzielającej wzdłuż ul. Matejki oraz wzdłuż pl. Hołdu Pruskiego – kontynuacja prac
  • wykonanie kanalizacji kablowej pod zaprojektowane smarownice przy pl. Żołnierza Polskiego – kontynuacja prac

ZOBACZ TEŻ:

O ZADANIU

- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało więc podzielone na kilka etapów - wyjaśnia Hanna Pieczyńska.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Wykonawca – ZUE S.A - ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)". Wartość umowy to 174 429 663, 24 zł.

CZYTAJ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto