Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Szczecinie pojadą "najnowocześniejsze tramwaje w Europie" [film]

Redakcja
Zobacz, jak powstaje pierwszy w powojennej historii niskopodłogowy tramwaj dla Szczecina.

Buduje je bydgoska firma Pesa. Pierwszy skład pojawi się w Szczecinie w połowie listopada.

- To najnowocześniejszy tramwaj w Europie – zapewniał Marcin Jędryczka, szef projektu tramwajowego Pesy. - Szefowie firmy tramwaje szczecińskiej serii nazwali SWING. Żartobliwa nazwa pochodzi od charakterystycznego bujania się pojazdów na torowiskach i nawiązuje do komfortu jazdy nowoczesnym tramwajem - będzie lekka i przyjemna.

Nasze miasto zakupiło sześć "Swingów". Tramwaje będą 5-członowymi, jednobryłowymi i w całości niskopodłogowymi pojazdami.

- Cykl montażu całego pojazdu to zaledwie 21 dni - Piotr Landowski z  urzędu miasta. - Pierwszy pojazd jest niemal gotowy. Trwa jego wyposażanie. Po zmontowaniu pomalowany będzie w barwy Floating Garden.

"Swingi", które będą jeździły w Szczecinie będą najdłuższe w Polsce. Będą miały blisko 32 metry długości. Składy produkowane dla Warszawy są o 1,5 metra krótsze.

Wnętrze tramwajów jest przestronne i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednorazowo pojazdem pojechać będzie mogło ponad 200 osób.

Wnętrze będzie monitorowane i klimatyzowane. Pasażerowie będą mogli kupić bilet w znajdującym się wewnątrz tramwaju automacie biletowym. Każdy tramwaj wyposażony zostanie w 4. monitory LCD, na których będą wyświetlane głównie informacje o przebiegu trasy.

Obicia na siedzeniach będą zgodne z marką Szczecina. Komfortowe i naszpikowane elektroniką jest także stanowisko pracy motorniczego.

- Pierwszy Swing trafi do Szczecina w połowie listopada – zapowiada Piotr Landowski. - Po przeprowadzonych testach, przeszkoleniu motorniczych na początku grudnia zadebiutuje na linii 8 kursującej z Basenu Górniczego na Gumieńce. Swingi trafią także na linię 7 łączącą Krzekowo z Basenem Górniczym.

Miasto planuje zakup kolejnych 24 tego typu tramwajów oraz przebudowę torowisk. Wówczas lista linii obsługiwanych przez nowoczesny tabor zwiększy się o „dwójkę” (Basen Górniczy – Dworzec Niebuszewo) i "czwórkę" (Potulicka – Pomorzany)

Umowa z Pesą  obejmuje budowę sześciu tramwajów. Koszt realizacji kontraktu to blisko 40 mln zł netto. 

Dane techniczne:

wysokość podłogi w strefie drzwi – 35 cm,
długość - 31,82 m,
szerokość - 2,4 m,
prędkość maksymalna - 70 km/h,
liczba wózków jezdnych -  3 (2 napędowe i 1 toczny),
Dane eksploatacyjne:

dopuszczalna liczba miejsc 211,
miejsca stojące - 150,
miejsca siedzące - 61.
liczba drzwi - 6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
Czytaj więcej:

SWING: W Szczecinie pojedziemy nim w grudniu [wideo + foto]

Przetarg-telenowela na tramwaje w Szczecinie przeszedł bez echa. A niedługo zostanie ogłoszony kolejny...


Tramwaje niskopodłogowe trafią w końcu do Szczecina! Koniec telenoweli


Koniec rocznego przetargu: PESA wyprodukuje dla Szczecina 6 niskopodłogowych tramwajów!


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto