Buduje je bydgoska firma Pesa. Pierwszy skład pojawi się w Szczecinie w połowie listopada.
- To najnowocześniejszy tramwaj w Europie – zapewniał Marcin Jędryczka, szef projektu tramwajowego Pesy. - Szefowie firmy tramwaje szczecińskiej serii nazwali SWING. Żartobliwa nazwa pochodzi od charakterystycznego bujania się pojazdów na torowiskach i nawiązuje do komfortu jazdy nowoczesnym tramwajem - będzie lekka i przyjemna.
Nasze miasto zakupiło sześć "Swingów". Tramwaje będą 5-członowymi, jednobryłowymi i w całości niskopodłogowymi pojazdami.
- Cykl montażu całego pojazdu to zaledwie 21 dni - Piotr Landowski z urzędu miasta. - Pierwszy pojazd jest niemal gotowy. Trwa jego wyposażanie. Po zmontowaniu pomalowany będzie w barwy Floating Garden.
"Swingi", które będą jeździły w Szczecinie będą najdłuższe w Polsce. Będą miały blisko 32 metry długości. Składy produkowane dla Warszawy są o 1,5 metra krótsze.
Wnętrze tramwajów jest przestronne i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednorazowo pojazdem pojechać będzie mogło ponad 200 osób.
Wnętrze będzie monitorowane i klimatyzowane. Pasażerowie będą mogli kupić bilet w znajdującym się wewnątrz tramwaju automacie biletowym. Każdy tramwaj wyposażony zostanie w 4. monitory LCD, na których będą wyświetlane głównie informacje o przebiegu trasy.
Obicia na siedzeniach będą zgodne z marką Szczecina. Komfortowe i naszpikowane elektroniką jest także stanowisko pracy motorniczego.
- Pierwszy Swing trafi do Szczecina w połowie listopada – zapowiada Piotr Landowski. - Po przeprowadzonych testach, przeszkoleniu motorniczych na początku grudnia zadebiutuje na linii 8 kursującej z Basenu Górniczego na Gumieńce. Swingi trafią także na linię 7 łączącą Krzekowo z Basenem Górniczym.
Miasto planuje zakup kolejnych 24 tego typu tramwajów oraz przebudowę torowisk. Wówczas lista linii obsługiwanych przez nowoczesny tabor zwiększy się o „dwójkę” (Basen Górniczy – Dworzec Niebuszewo) i "czwórkę" (Potulicka – Pomorzany)
Umowa z Pesą obejmuje budowę sześciu tramwajów. Koszt realizacji kontraktu to blisko 40 mln zł netto.
Dane techniczne: wysokość podłogi w strefie drzwi – 35 cm, długość - 31,82 m, szerokość - 2,4 m, prędkość maksymalna - 70 km/h, liczba wózków jezdnych - 3 (2 napędowe i 1 toczny), | Dane eksploatacyjne: dopuszczalna liczba miejsc 211, miejsca stojące - 150, miejsca siedzące - 61. liczba drzwi - 6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe) |
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?