Umowę o dofinansowaniu inwestycji podpisali dziś Marszałek Województwa Olgierd Geblewicz oraz Prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
- Dostrzegamy jak ważnym elementem dla aglomeracji szczecińskiej staje się jej północna część. Ta inwestycja poprawi spójność miasta i udrożni komunikację. – powiedział Olgierd Geblewicz
- Budowa Trasa Północnej to niezwykle ważne przedsięwzięcie. Nowa arteria pozwoli stworzyć alternatywną drogę łączącą północne dzielnice miasta ze śródmieściem. Przyczyni się też do poprawy jakości istniejącej infrastruktury drogowej, a także poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – mówi Piotr Krzystek.
Koszt inwestycji oszacowano na 52,4 mln zł. Wartość dofinansowania w ramach RPO WZ to ok. 27,9 mln zł.
Inwestycja obejmuje budowę ulicy Wkrzańskiej od ul. Bocianiej do ul. Łącznej oraz przebudowę istniejącej ul. Łącznej od ul. Hożej do ul. Rostockiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Rostocką.
Zostanie wybudowana także infrastruktura - sieć kanalizacji deszczowej, chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie, przepusty dla płazów.
Rozpoczęcie realizacji inwestycji przewidziano na kwiecień 2012 r. a jej ukończenie na październik 2014 r.
Zakończenie zadania przyczyni się do:
- Stworzenia alternatywnych dróg łączących rejon północny ze śródmieściem. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez budowę nowego odcinka ul. Wkrzańskiej (od ul. Bocianiej do ul. Łącznej). Po oddaniu do użytkowania nowej drogi, przeniesiona zostanie na nią część ruchu pieszo – kołowego, który obecnie skupia się w ciągu ulic Duńska – Krasińskiego oraz Bogumińska – Obotrycka. Budowa alternatywnego połączenia osiedli Warszewo i Żelechowa ze Śródmieściem wpłynie też na skrócenie czasu przejazdu przez północną część Szczecina oraz ograniczenie strat czasowych, związanych z tworzącymi się obecnie zatorami drogowymi.
- Poprawy jakości istniejącej infrastruktury drogowej w północnej części Szczecina. Cel zostanie osiągnięty poprzez przebudowę ul. Łącznej i skrzyżowań wzdłuż tej ulicy oraz istniejącej ul. Wkrzańskiej, co przełoży się na zwiększenie przepustowości istniejącego układu komunikacyjnego. Zmodernizowana też zostanie infrastruktura podziemna oraz oświetlenie ulic.
- Zapewnienia infrastruktury towarzyszącej drogom. Cel zostanie osiągnięty poprzez budowę chodników oraz ścieżek rowerowych wzdłuż ulic Wkrzańskiej i Łącznej. Przyczyni się to do poprawy poziomu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przemieszczających się po tych ulicach.
Liczby inwestycji
Ul. Wkrzańska
| Ul. Łączna
|
Trasa Północna – informacje ogólne
Zadaniem Trasy Północnej jest połączenie Niebuszewa z drogą wiodącą do Polic (ul. Szosa Polska).
Całość prac związanych z budową Trasy Północnej została podzielona na trzy etapy.
Obecnie trwa budowa pierwszego etapu prac - przebudowa ul. Warcisława. Etap ten podzielony został na dwa zadania:
- I a: przebudowa ul. Warcisława (od skrzyżowania z ul. Przyjaciół Żołnierza do ul. Rostockiej oraz ul. Wkrzańską (od ul. Rostockiej do ul. Bocianiej);
- I b: przebudowa ul. Warcisława (od ul. Przyjaciół Żołnierza do ul. Orzeszkowej).
Ta część budowy Trasy Północnej zakończy się latem 2012 r. Koszt inwestycji to ok. 23 mln zł. Kolejne etapy to:
- II etap: przebudowa ul. Wkrzańskiej (od ul. Bocianiej do ul. Łącznej) wraz z dojazdem przez ulicę Łączną
- III etap: przebudowa ul. Wkrzańskiej (od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska) - przewidziana po roku 2015.
Czytaj więcej:
Rozpoczęła się budowa Trasy Północnej w Szczecinie: Fragment ul. Warcisława nieprzejezdny
**
Trasa Północna – Rozpoczęła się budowa
**
Trasa Północna. Usprawnienia drogowe tuż, tuż
**
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?