Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MM Trendy: Fashion Expo w Szczecinie. Będziemy modowym sercem Polski

Agata Maksymiuk
Materiały organizatora
2 i 3 kwietnia zapowiada się w tym roku bardzo gorąco. Wszystko za sprawą jednego z największych wydarzeń modowych w Polsce. Fashion Expo nabrało rozpędu i zdaje się, że na stałe zagości w Szczecinie. O co właściwie chodzi? Wyjaśnia Artur Krzemiński, koordynator wydarzenia.

- Dlaczego właśnie Szczecin wybrano na miejsce Fashion Expo?
- Szczecin - przez mieszkańców i sąsiadów - uważany jest za miasto specyficzne, dziwne, kosmopolityczne, bez tradycji czy korzeni. Ludzie stąd wyjeżdżają, poszukując miejsc gdzie ich kreatywność, zdolności i pomysły mają szansę się sprzedać, być docenione. Po co pozwalać im na uciekanie z miasta, które jest piękne, bogate w walory turystyczne, a co najważniejsze - bogate w tych właśnie ludzi, firmy, przedsiębiorstwa, które na co dzień tworzą design i modę na europejskim i światowym poziomie.Trzeba te "inności i dziwności" przekuć w atut i dać ludziom pole do popisu, rozwoju, ekspozycji swojej twórczości. Po za tym atutem Szczecina i regionu jest bliskość do największych modowych stolic świata - Berlina i Kopenhagi. Do tego dochodzi strategia miasta Szczecin i województwa zachodniopomorskiego. Władze upatrują szans na gospodarczy i ekonomiczny wzrost miasta i regionu w rozwoju i łączeniu biznesu ze sztuką, kultury z przedsiębiorczością, walorach turystycznych, upowszechnianiu sektora usługowego. Po za tym wydarzenie modowe zaspokoi gusta tzw. kultury masowej, offowej i biznesowej. Moda jest dziś nośnym i atrakcyjnym tematem tak dla mas jak i dla biznesu.

- Skąd pomysł, by wydarzenie odbyło się w siedzibie dawnego banku?
- Spontanicznie. Gdy dowiedzieliśmy, że budynek jest wolny, przeznaczony na sprzedaż, stanęliśmy naprzeciwko niego i zobaczyliśmy, że to by było coś - zrobić wielkie modowe wydarzenie w budynku, który jest samym sercem Szczecina, już bardziej "być w centrum" się nie da. Fashion EXPO zasługuje na takie wyjątkowości, bowiem sam w sobie będzie wyjątkowy, jedyny, wielki, spektakularny, modny, popularny i wniesie do naszego miasta całkiem inne spojrzenie.

- Ile pokazów jest planowanych, ilu wystawców pojawi się na targach, ile „modowych” gwiazd przyjedzie?
- Najprościej powiedzieć, że będzie się działo. Wyliczając wygląda to tak: część "Look at this!" to przynajmniej 16 pokazów. Salon "Different than All" to 6 pokazów. Wystawców jest około 40. Do tego prelekcje mówców z całego świata. Na miejscu będą także dziennikarze z mediów lifestylowych, ogólnopolskich i branżowych, których zapraszamy dzień przed imprezą na specjalny Press Day, podczas którego odbędzie się rejs dziennikarzy po Odrze, ukazujący zabytki miasta z czasów II Wojny Światowej i unikat w skali Europy – betonowiec. Chcemy pokazać Szczecin od strony wody, a po rejsie zorganizować Before Party, na które też zaprosimy lokalny biznes, polityków, projektantów, designerów - aby dać możliwość dziennikarzom i naszym mieszkańcom poznania, spotkania i porozmawiania

- Kiedy i gdzie rusza sprzedaż biletów?
- Bilety trafiły do sprzedaży już 12 lutego. Ich koszt zaczyna się od 15 zł. Dostępne są na stronie www.bilety.fm, ale i w kawiarni Corona Coffee, deptak ul. Kaszubskiej.

Fashion Expo, 2 i 3 kwietnia, Pałac Ziemstwa Pomorskiego przy al. Niepodległości (była siedziba banku PKO).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto