Miała być rozbudowa floty BikeS, nic z tego nie wyszło. Wiemy, co się stało

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Na rowery cargo w ofercie Bike_S będziemy musieli jeszcze poczekać
Na rowery cargo w ofercie Bike_S będziemy musieli jeszcze poczekać archiwum gs24.pl
Nie ma pieniędzy na rozbudowę Bike_S. Na jednoślady transportowe, do jazdy we dwoje, czy dla młodszych entuzjastów dwóch kółek, będziemy musieli jeszcze poczekać.

Rowery cargo ma m.in. Łódź. To jednoślady z zamontowaną z przodu skrzynią, w której przewozić można ciężary ważące do 100 kilogramów. Skrzynie wyposażone są również w pasy - w środku usiąść może nawet czwórka dzieci. Przygotowano dla nich składane ławki. A Szczecin? Nie ma u nas tandemów, rowerków dziecięcych, rowerów bagażowych.

Jesienią 2021 roku - na łamach "Głosu" - spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne, zarządzająca rowerem zapewniała o wzbogaceniu oferty miejskiego roweru o wspomniane typy rowerów. Czas mija, a z obietnicy nic nie wyszło. Sprawą zainteresował się jeden z radnych.

- 1 marca tego roku minął równo rok, od kiedy na ulicach naszego miasta pojawił się system roweru miejskiego IV generacji. W ramach przygotowywania nowej odsłony roweru miejskiego, zapowiadano wdrażanie go w kilku etapach. Po dostawie pierwszych 800 rowerów, mieliśmy doczekać się etapu drugiego w ramach którego oferta roweru miejskiego miała w końcu powiększyć się o rowery dla dzieci, rowery cargo, tandemy czy rowery z fotelikami do przewożenia dzieci. Do chwili obecnej takich pojazdów w ofercie roweru miejskiego nie ma - napisał w interpelacji Przemysław Słowik, radny Koalicji Obywatelskiej.

Wiemy, co jest przyczyną opóźnienia w rozbudowie systemu. Pieniądze.

- Przychody z funkcjonowania systemu BikeS IV generacji w okresie od marca 2022 do lutego 2023 wyniosły 1 231 912,24 złote. Natomiast całkowite koszty funkcjonowania systemu w tym okresie wyniosły 3 055 281,12 zł. Z powodu niższych wpływów z tytułu wypożyczeń rowerów w bieżącym roku plany inwestycyjne dotyczące zakupu rowerów typu tandem oraz do przewozu dzieci zostały przełożone na drugie półrocze bieżącego roku - wyjaśnia Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.

Wiemy również, ilu użytkowników liczy szczeciński system roweru miejskiego. Obecnie to 19963 użytkowników, z czego aktywnych jest 4697.

Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie