Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

20 nowych autobusów w Szczecinie. Będą kolejne!

Redakcja MM
Redakcja MM
Nowe solarisy dotarły do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Dąbie i Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica.

Dąbie wzbogaciło się o 10 Solarisów Urbino 18 czyli przegubowców. Klonowica otrzyma dwa Solarisy Urbino 10 (krótkie) oraz osiem Solarisów Urbiono 18.

- Planuję w pierwszym kwartale nabycie następnych 14 wozów - przyznaje Krzysztof Putiatycki, prezes SPA Klonowica. - Dzięki umowie z marszałkiem do wydania pozostanie mi około 18 mln zł.

Podobne zakupy planuje druga spółka autobusowa.

- Następne 15 sztuk zakupimy w latach 2011-2012 - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA Dąbie.

Nie wiadomo jeszcze, czy nowe autobusy będą pochodzić z firmy Solaris, czy też Volvo bądź Mercedes.

Obecny przetarg Volvo przegrało z Solarisem, co nie znaczy, że tak będzie w przyszłym roku. Nie brane są pod uwagę autobusy Scania produkowane w Słupsku. Nie mają bowiem w pojazdach niskopodłogowych czwartych drzwi podwójnych, wymaganych przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.


Co to za pojazdy

Solaris Urbino 10 firmy Solaris Bus & Coach jest niskopodłogowym autobusem przeznaczony dla komunikacji miejskiej. Od 2005 r. produkowany jest model trzeciej generacji. Wyposażony w silniki diesla. Solaris Urbino 18 produkowany jest od drugiej połowy 1999.

Obecne modele, to również trzecia już generacja. Jest wytwarzany w wersjach z silnikami diesla lub z napędem elektrycznym, jako Solaris Trollino 18. Graficznym symbolem autobusu Urbino 18 jest zielony jamnik.

Urbino 10 kosztuje ok. 740 tys. zł, Urbino 18 - 1100 tys. zł.

Ile mamy autobusów w Szczecinie

SPA Dąbie użytkuje 100 autobusów, z czego 50 proc. to tabor nowy, mający mniej niż 10 lat. SPA Klonowica - 95, z czego 26 sztuk nie ma więcej, niż 3 lata.

Co nowego

Posiadają klimatyzację, specjalny system wcześniejszego wykrywania i gaszenia ewentualnych źródeł pożaru w komorze silnikowej, elektroniczne tablice do wskazywania trasy, po prawej stronie tablice elektroniczne z numerem linii dla osób niedowidzących, automaty do sprzedaży biletów (dziś jeździ tylko 12 wozów z takim wyposażeniem) oraz silnik spełniający wymogi EEV (najwyższe w Europie).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto