Nasz czytelnik podróżował autobusem linii nr 75 o numerze taborowym 1195. To jeden z ośmiu elektrycznych "jamników", czyli pojazdów przegubowych, które należą do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica".
- Już na wstępie zauważyłem, że brakuje biletomatu oraz kasowników do biletów elektronicznych - mówi pan Marek, który skontaktował się z naszą redakcją. - Jak w tej sytuacji ma postąpić pasażer, który korzysta z e-portmonetki? Osobna kwestia to dlaczego wypuszcza się na linie pojazdy, które nie są w pełni wyposażone?
Z tym problemem udaliśmy się do ZDiTM.
- Rzeczywiście pojazdy elektryczne nie są jeszcze w pełni uzbrojone. Urządzenia będą montowane sukcesywnie w najbliższych tygodniach - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. - Bilet można zakupić odliczoną kwotą u kierowcy, a osoby posiadające e-portmonetkę nie zostaną w razie czego ukarane mandatem, o ile pasażer będzie miał odpowiednie środki na koncie w trakcie kontroli.
Docelowo elektryki mają jeździć na linii nr 87. Obecnie można je spotkać na popularnej linii nr 75
- Aktualnie przygotowujemy autobusy do eksploatacji i sprawdzamy ich możliwości. Zgodnie z założeniami badań technicznych autobus powinien przejechać min 90 km na naładowanych w pełni bateriach. Zanim autobusy rozpoczną obsługę linii 87 kursują na tzw. liniach szczytowych na innych trasach. Przeważnie jest to linia 75. Autobus na porannym i popołudniowym szczycie wykonuje po ok 70-80 km - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Tak więc po porannym szczycie następuje ładowanie akumulatorów tak, aby mógł wykonać przewozy popołudniowe. Takie ładowanie trwa aktualnie ok. 1,5 godz.(przerwa między szczytowa autobusu trwa ok.3-4 godz.). Po południowych przewozach autobus jest ładowany w nocy. Przewoźnik informuje nas, że użytkuje również elektrobusy - w mniejszym zakresie - w dni świąteczne, ale wtedy są podmieniane zajezdnią po około 70 km przewozów na inny naładowany pojazd.
Autobusy zostały wyprodukowane przez firmę Solaris, która realizuje już kolejne zamówienie, w ramach którego do Szczecina trafi sześć autobusów elektrycznych, ale tym razem krótkich.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?