Kursują już pierwsze elektrobusy w Szczecinie. Jak radzą sobie na szczecińskich trasach?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Sprawdziliśmy, jak na trasie radzą sobie szczecińskie elektrobusy!
Sprawdziliśmy, jak na trasie radzą sobie szczecińskie elektrobusy! Andrzej Szkocki
Udostępnij:
Flota Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica" wzbogaciła się o osiem elektrycznych "jamników", czyli pojazdów przegubowych. Sprawdzamy, jak dają sobie radę w miejskiej dżungli.

Docelowo mają jeździć na linii nr 87 (Podbórz - Dworzec Główny). Obecnie można je spotkać na popularnej linii nr 75 (Zawadzkiego - Dworzec Główny).

- Aktualnie przygotowujemy autobusy do eksploatacji i sprawdzamy ich możliwości. Zgodnie z założeniami badań technicznych autobus powinien przejechać min 90 km na naładowanych w pełni bateriach. Zanim autobusy rozpoczną obsługę linii 87 kursują na tzw. liniach szczytowych na innych trasach. Przeważnie jest to linia 75. Autobus na porannym i popołudniowym szczycie wykonuje po ok. 70-80 km - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Tak więc po wczesnych przewozach następuje ładowanie akumulatorów tak, aby mógł wykonać przejazdy popołudniowe. Takie ładowanie trwa aktualnie ok. 1,5 godziny (przerwa między szczytowa autobusu trwa ok. 3-4 godziny). Po południowych przewozach autobus jest ładowany w nocy.

Przewoźnik informuje, że użytkuje również elektrobusy (w mniejszym zakresie) w dni świąteczne, ale wtedy podmienia się je po około 70 km przewozów na inny naładowany pojazd.

ZOBACZ TEŻ:

Są to autobusy o pełnym wyposażeniu elektrycznym. Mają system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry oraz wykorzystania jej do doładowania magazynu energii. Ładują się poprzez pantograf. Oświetlenie kabiny pasażerskiej jest wykonane w technologii LED. Ponadto znajdą się w niej ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów. Autobusy zostały wyprodukowane przez firmę Solaris, która realizuje już kolejne zamówienie - w ramach niego do Szczecina trafi sześć kolejnych autobusów elektrycznych, ale tym razem krótkich.

Pojazdy są ładowane w stacjach w zajezdni na ulicy Klonowica. Kiedy będą gotowe pozostałe ładowarki?

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami (zostały przekazany w momencie odbioru elektrobusów), wskazane było, że pojazdy testowane będą do końca grudnia br. na liniach, które nie są jeszcze wyposażone w infrastrukturę ładowania. Prace związane z montażem ładowarek na mieście są w trakcie realizacji. Zapewnienie dostępności stacji ładowania umożliwiających ładowanie na mieście zaplanowano na grudzień i jest to zgodne z założeniami projektu - tłumaczy Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Zabytkowa wiata na przystanku na Pogodnie w Szczecinie

Wstrzymano prace przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolit...

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie