Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kursują już pierwsze elektrobusy w Szczecinie. Jak radzą sobie na szczecińskich trasach?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Sprawdziliśmy, jak na trasie radzą sobie szczecińskie elektrobusy!
Sprawdziliśmy, jak na trasie radzą sobie szczecińskie elektrobusy! Andrzej Szkocki
Flota Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica" wzbogaciła się o osiem elektrycznych "jamników", czyli pojazdów przegubowych. Sprawdzamy, jak dają sobie radę w miejskiej dżungli.

Docelowo mają jeździć na linii nr 87 (Podbórz - Dworzec Główny). Obecnie można je spotkać na popularnej linii nr 75 (Zawadzkiego - Dworzec Główny).

- Aktualnie przygotowujemy autobusy do eksploatacji i sprawdzamy ich możliwości. Zgodnie z założeniami badań technicznych autobus powinien przejechać min 90 km na naładowanych w pełni bateriach. Zanim autobusy rozpoczną obsługę linii 87 kursują na tzw. liniach szczytowych na innych trasach. Przeważnie jest to linia 75. Autobus na porannym i popołudniowym szczycie wykonuje po ok. 70-80 km - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Tak więc po wczesnych przewozach następuje ładowanie akumulatorów tak, aby mógł wykonać przejazdy popołudniowe. Takie ładowanie trwa aktualnie ok. 1,5 godziny (przerwa między szczytowa autobusu trwa ok. 3-4 godziny). Po południowych przewozach autobus jest ładowany w nocy.

Przewoźnik informuje, że użytkuje również elektrobusy (w mniejszym zakresie) w dni świąteczne, ale wtedy podmienia się je po około 70 km przewozów na inny naładowany pojazd.

ZOBACZ TEŻ:

Są to autobusy o pełnym wyposażeniu elektrycznym. Mają system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry oraz wykorzystania jej do doładowania magazynu energii. Ładują się poprzez pantograf. Oświetlenie kabiny pasażerskiej jest wykonane w technologii LED. Ponadto znajdą się w niej ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów. Autobusy zostały wyprodukowane przez firmę Solaris, która realizuje już kolejne zamówienie - w ramach niego do Szczecina trafi sześć kolejnych autobusów elektrycznych, ale tym razem krótkich.

Pojazdy są ładowane w stacjach w zajezdni na ulicy Klonowica. Kiedy będą gotowe pozostałe ładowarki?

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami (zostały przekazany w momencie odbioru elektrobusów), wskazane było, że pojazdy testowane będą do końca grudnia br. na liniach, które nie są jeszcze wyposażone w infrastrukturę ładowania. Prace związane z montażem ładowarek na mieście są w trakcie realizacji. Zapewnienie dostępności stacji ładowania umożliwiających ładowanie na mieście zaplanowano na grudzień i jest to zgodne z założeniami projektu - tłumaczy Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Zabytkowa wiata na przystanku na Pogodnie w Szczecinie

Wstrzymano prace przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolit...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto