Poprosiliśmy was, Czytelnicy o zaproponowanie nazwy dla wagonu. Musiały się kojarzyć oczywiście ze Szczecinem. Wszystkie propozycje, które przesłaliście, omówiliśmy na spotkaniu z Krystianem Wawrzyniakiem, prezesem spółki Tramwaje Szczecińskie. Wspólnie zdecydowaliśmy, które propozycje przeszły do finału. To Magnolia, Krokus, Kangurek, Ogórek, Spid, sPort'ing.
>>>
Zagłosuj!Imię Magnolia zaproponowały niezależnie od siebie trzy panie: Maria Kwiatkowska, Elżbieta Łapińska i Anna Wesołowska. Pani Elżbieta zaproponowała także nazwę „Krokus”. Ale oprócz kwiatowych propozycji mamy również propozycje sportowe. – Nazwę sporting można zapisać w dowolny sposób – wyjaśnia Michał Pilch.
– Nazwa nawiązuje do trzech rzeczy: „port” jako ze jesteśmy miastem portowym, „sport” jako że u nas w mieście sport jest dla mieszkańców na pierwszym miejscu: Pogoń Szczecin, Pogoń Baltica, Chemik Police, lekkoatletyka, MMA. Oraz od niedawnej nazwy tramwaju swing. Łącząc te trzy rzeczy wpadłem na genialną nazwę „sporting”.
Internauta „kisiel” chce, żeby moderus miał nazwę Kangurek.
– Przód pojazdu przypomina mi właśnie to skoczne zwierzę – uzasadnia internauta.
Dagmara Wojtczak proponuje imię: Spid.
– Szczecin jest szybko rozwijającą się aglomeracją – mówi pani Dagmara.
Nie brakuje poczucia humoru naszym Czytelnikom.
– Jeżeli będzie zielony, to powinien nazywać się Ogórek – proponuje Henryk Antkowiak.
Przystępujemy do głosowania. Na stronie www.mmszczecin.pl publikujemy sondę, dzięki której będziecie mogli oddać swój głos na jedną propozycję: Magnolia, Krokus, Kangurek, Ogórek, Spid, sPort'ing. Głosujemy do końca czerwca. Do tego czasu ma być również złożony moderus beta. Prace przy nim trwają w warsztatach spółki TS.
Moderusem Beta jednorazowo będzie mogło podróżować 206 osób – 62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej, która znajduje się w środkowej części pojazdu. Tramwaj będzie pomalowany zgodnie z obowiązującą w Szczecinie kolorystyką Floating Garden. Będzie to pojazd jednobryłowy (tak jak niskopodłogowe Pesy) o długości 28,25 m. Oprócz części niskiej podłogi i niższych kosztów produkcji tramwaje z niskopodłogową wstawką mają też mniejsze wymagania od tramwajów typu Swing jeżeli chodzi o stan torowisk. Wjadą tam, gdzie jeżdżą Tatry.
– Takiego typu tramwaju w Szczecinie jeszcze nie ma – mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Pojazd samodzielnie pod nadzorem pracowników producenta złożą pracownicy Tramwajów Szczecińskich. Kompletny tramwaj trafi do zajezdni w al. Wojska Polskiego.
Wagon będzie wyposażony m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?