Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Debiut nowego tramwaju w Szczecinie. To pierwszy taki w naszym mieście. ZDJĘCIA

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Pierwszy tramwaj dwukierunkowy w Szczecinie
Pierwszy tramwaj dwukierunkowy w Szczecinie Sebastian Wołosz
W sobotę, po trochę ponad miesiącu od dostarczenia, pierwszy raz na linie wyjechał nowy nabytek Tramwajów Szczecińskich. To dwukierunkowy Moderus Beta MF 29 AC BD.

Pierwszy szczeciński tramwaj dwukierunkowy wyruszył w sobotę na trasie linii 7. Pierwsi pasażerowie mogli do niego wsiąść na pętli Turkusowa, skąd na Krzekowo startował on o godz. 6.02.

Po pierwszym dniu eksploatacji do zajezdni dojedzie on o godz. 23.39.

ZOBACZ TEŻ:

To pierwszy z dwóch tramwajów tego typu. Producentem jest Modertrans Poznań Sp. z o.o., a wartość kontraktu to 12 588 300 zł brutto. Wagon ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej. Niewykluczone, że w Szczecinie pojawi się więcej niż tylko dwa tramwaje tego typu.

Nowy nabytek Tramwajów Szczecińskich ma:

  • długość 28 250 mm,
  • szerokość 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

ZOBACZ TEŻ:

Zamykają ulice na Niebuszewie. Zaczyna się wielka przebudowa...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto