Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Rower Miejski: Jeszcze dwa dni na zgłaszanie propozycji [prezentacja]

Redakcja MM
Redakcja MM
Szczeciński Rower Miejski: Jeszcze dwa dni na zgłaszanie propozycji
Szczeciński Rower Miejski: Jeszcze dwa dni na zgłaszanie propozycji Archiwum
Jaki powinien być Szczeciński Rower Miejski? Jeszcze przez dwa dni można zgłaszać swoje propozycje. W styczniu będzie ogłoszony przetarg na jego uruchomienie.

Uwagi i propozycje można składać za pomocą formularza na stronie www.niol.szczecin.pl w zakładce "szczeciński rower miejski". Wypełniony formularz należy przesłać na adres mailowy [email protected].

Znane są założenia. Powstaną 33 stacje rowerowe będące praktycznie automatycznymi parkingami rowerowymi z 505 stojakami, w których będzie można pobrać i oddać 338 rowery. Póki co tylko na lewobrzeżnej części miasta.

Pojawił się także pomysł zainteresowania systemem innych podmiotów, takich jak galerie handlowe, sklepy, uczelnie, które miałyby uruchomić stacje sponsorskie.

Rower będzie można wypożyczyć z dowolnej stacji i oddać go do dowolnej innej stacji. Planuje się aby pierwsze 20 minut jazdy było bezpłatne. Jeśli czas ten zostanie przekroczony system pobierze opłatę, która będzie rosnąć w miarę upływu czasu. Wypożyczenie jednośladu na przykład na kilka godzin będzie nieopłacalne, dzięki temu więcej osób będzie mogło skorzystać z takiego transportu.

Na początku 2014 roku spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne ogłosi przetarg na wykonanie, uruchomienie i szkolenie pracowników. Potem spółka przejmie prowadzenie SRM.

- Przy trybie przejęcia obowiązków i eksploatacji przez NiOL, to początkowy koszt mieściłby się w granicach około 3 mln zł. Potem spółka przejęłaby zadanie na siebie i sądzę, że po niższych kosztach - mówi Andrzej Gajda, prezes NiOL. - Jesteśmy w stanie wykorzystać doświadczenie załogi w prowadzeniu systemu o podobnym charakterze. Chodzi mi o opłaty za parkowanie. W 2007 roku, kiedy ruszała Strefa Płatnego Parkowania, przez jakiś czas za jej prowadzenie odpowiadała zewnętrzna firma, a później miasto przejęło obowiązki.

To jednak budzi wątpliwości stowarzyszenia "Rowerowy Szczecin".

- Wątpliwości budzi to, w jakiej formule ma być prowadzony system - mówi Wanda Nowotarska, prezes stowarzyszenia "Rowerowy Szczecin". - Firma, która wygra przetarg, po roku ma przekazać system spółce Nieruchomości i Opłaty Lokalne. Czy spółka ma potencjał? Nie zajmuje się branżą rowerową. Wbrew pozorom to poważne sprawy: obsługiwanie call center w obcych językach, serwisowanie rowerów. Może się zdarzyć, że nie znajdą się oferenci, a więc powstanie SRM będzie przesunięte.

Szczeciński Rower Miejski:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto