Władze Szczecina przedstawiły założenia uchwały krajobrazowej. Chodzi o poprawę estetyki i walkę z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej.
Projekt uchwały jest konsekwencją wprowadzonej we wrześniu 2015 roku ustawy krajobrazowej, która dała samorządom narzędzia do walki z chaosem reklamowym. Stworzył go zespół, na czele którego stał architekt miasta Jarosław Bondar i Sebastian Fritsch z ZDiTM.
Ustala ona ogólne warunki i zasady, które będą obowiązywać na terenie całego miasta. Zostaną zakazane reklamy na ogrodzeniach, urządzeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego, na terenach parkowych i na obszarach wodnych.
- Teraz tablice i urządzenia reklamowe będą wymagały zezwolenia budowlanego - zapowiada Sebastian Fritsch z ZDiTM.
Zasada ta nie będzie obowiązywała reklam na przystankowych, promujących wydarzenia miejskie i na witrynach sklepów.
Legalne będą wszystkie reklamy usytuowane do dnia 1 stycznia 1989 roku a po tej dacie te, które powstały na podstawie pozwoleń budowlanych. Pozostałe będą musiały być usunięte.
Szczegółowe zasady będą obowiązywać na pl. Kościuszki, al. Wojska Polskiego, pl. Żołnierza i na obszarze Starego Dąbia.
- Tam będziemy mogli usunąć nawet te legalne reklamy - zapowiada architekt miasta.
Po zakończeniu konsultacji społecznych projekt trafi jesienią do radnych. Nielegalne reklamy mają zniknąć do 2019 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?