Pozycjonowanie to nowoczesny sposób na pozyskanie nowych klientów

Materiał informacyjny Lumo

Strona WWW może być znakomitym kanałem służącym do docierania do zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Jeśli jednak dopiero powstała, to najczęściej jest całkowicie anonimowa.

Nikt nie wie o jej istnieniu, notuje niewielką liczbę odwiedzin, więc trudno oczekiwać, aby taka witryna zarabiała. Bez względu na to, czy chodzi o sklep, stronę firmową czy inny serwis, możesz postawić na pozycjonowanie, które jest nowoczesnym sposobem na pozyskanie klientów.

Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?

W Polsce, według danych gs.statcounter.com, z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% internautów, natomiast z badania Mediapanel wynika, że liczba internautów w maju 2021 roku wyniosła w naszym kraju 28,9 mln.

To oznacza, że ponad 25 mln Polaków korzysta z Google. Obecnie poszukiwań produktów i usług najczęściej nie rozpoczynamy od obdzwonienia znajomych. Owszem, część internautów pyta o sugestie w serwisach społecznościowych, niektórzy rzeczywiście konsultują się z rodziną i przyjaciółmi, ale najczęściej rozeznanie zaczynamy od Google.

Dzięki SEO rozwiniesz swój biznes i wyprzedzisz lokalną konkurencję

Z ankiety przeprowadzonej przez Atena Research&Consulting płynie wniosek, że klienci zainteresowani danymi produktami i usługami w sieci najczęściej zaczynają od weryfikacji ich cen. Aż 61% respondentów korzysta przy tym z Google. Jeśli chcesz, aby Twoja oferta w ogóle była brana pod uwagę przez internautów, to najpierw musisz dać im możliwość trafienia na nią.

Do osiągnięcia tego potrzebujesz pozycjonowania, czyli usługi, dzięki której witryna może być widoczna na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na słowa, które najlepiej opisują Twój biznes. Dlaczego takie działania realizowane są w Google?

Jak już wiesz, to właśnie ta wyszukiwarka jest zdecydowanym liderem rynku w Polsce, podobnie jak w większości krajów świata. Z tego powodu Twoim celem powinno być uzyskanie jak najlepszej widoczności właśnie w tej wyszukiwarce.

Pozycjonowanie i SEO (Search Engine Optimization) to nowoczesny sposób na dotarcie do klientów w sieci, ale czy na pewno skuteczny? Zdecydowanie tak. Przede wszystkim miej na uwadze fakt, że Twoją stronę mogą otworzyć internauci, którzy szukają dokładnie tego, co Ty oferujesz. Nie znajdą się oni na stronie przypadkiem, a wejdą na nią, ponieważ szukają konkretnych produktów i usług. Właśnie dlatego pozycjonowanie jest tak skuteczne.

Z danych zebranych przez markę Shoper, która obsługuje sklepy WWW, wynika, że źródłem największej liczby odwiedzin w sklepach działających w ramach tej platformy były w 2019 roku wyniki organiczne (naturalne, bezpłatne) Google, które odpowiadały za 34 proc. wejść, a drugą pozycję zajęła reklama płatna w wynikach wyszukiwania. To jasno pokazuje, jaki ruch można dzięki temu pozyskać.

Kompleksowe wsparcie i budowa pozytywnego wizerunku w sieci

Na kampanie SEO składa się szereg działań, które mają doprowadzić do tego, że Twoja strona będzie zgodna z wymaganiami algorytmu. O rezultacie w wynikach wyszukiwania decyduje około 200 czynników, a pozycjonowanie wymaga zwrócenia uwagi na wszystkie z nich. Na skuteczne działania składają się optymalizacja, link building i copywriting.

Pozycjonowanie stron w Szczecinie, sprawdź ofertę SEO: https://lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/szczecin/

W przypadku optymalizacji chodzi o przeprowadzenie wielu modyfikacji na stronie, dotyczących m.in. kodu, tytułu i opisu witryny, przyśpieszenia jej otwierania się, wprowadzenia szyfrowanego połączenia, użycia w treści niezbędnych słów kluczowych, zmiany nazw plików graficznych i dodania do nich opisów, wprowadzenia nagłówków w treściach i nie tylko.

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga szeregu działań na stronie i poza nią

Czym jest link building? Polega on na zdobywaniu odnośników prowadzących do Twojej strony z innych serwisów. Liczy się nie ich liczba, lecz jakość. Jest to niezbędny element budowania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Natomiast copywriting i content marketing polega na tworzeniu artykułów sponsorowanych, wpisów gościnnych, contentu na Twój blog, opisów kategorii, produktów i nie tylko. Te wszystkie działania będą budować pozytywny wizerunek marki, zwiększą jej rozpoznawalność i zainteresowanie nią. Usługa pozycjonowania stron powinna być kompleksowa i obejmować wszystkie niezbędne elementy – to jedyny sposób na długofalowy sukces.

Ile kosztuje pozycjonowanie. Jak nie stracić na inwestycji?

Wiesz już, że pozycjonowanie to działania, których Twoja firma, sklep czy inny serwis potrzebuje do zdobycia klientów? Zapewne zastanawiasz się, ile to kosztuje? Przede wszystkim SEO potraktuj nie jako wydatek, ale jako inwestycję.

Sprawdź ile wynosi cena pozycjonowania stron: https://lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo/

Z miesiąca na miesiąc będziesz zyskiwać dzięki niej coraz więcej – początkowo Twoja witryna będzie się pojawiać na coraz wyższych pozycjach na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, następnie będzie się to przekładać na ruch i klientów. Ile za to zapłacisz?

W przypadku pozycjonowania nie ma uniwersalnej ceny, która będzie identyczna dla wszystkich serwisów. Wpływ na miesięczny koszt usługi ma stan Twojej strony, konkurencja w branży i inne elementy, dlatego, jeśli chcesz dowiedzieć się, ile będzie Cię kosztować SEO, to złóż zapytanie do renomowanej agencji, oceń ofertę i jeśli Cię zadowoli, to podejmij współpracę.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Sparzyłeś się na pozycjonowaniu? Dlaczego pozycjonowanie nie zadziałało?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto