Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poinformowano ich o zepsutym pociągu. Nie powiedzili że odjechał...

Redakcja
Pociąg ze Szczecina do Szczecinka miał awarię. Podróżni ...
Pociąg ze Szczecina do Szczecinka miał awarię. Podróżni ... Marcin Bielecki
Pociąg ze Szczecina do Szczecinka miał awarię. Podróżni otrzymali informację o odwołaniu składu. Ale pociąg odjechał do Szczecinka.

Do sytuacji doszło w ubiegłym tygodniu, w czwartek.

– To był pech. Pociąg ze Szczecina do Szczecinka (planowy odjazd o godz. 5.32) z powodu usterki miał najpierw 80 minut opóźnienia. Potem został całkiem odwołany. Po jakimś czasie okazało się, że pociąg jednak wyjechał, ale o tym pasażerowie już nie wiedzieli – mówi pasażer feralnego pociągu.

Pan Robert wykupił usługę o utrudnieniach w ruchu pociągów. W przypadku opóźnienia otrzymuje wiadomość tekstową o tym fakcie na telefon komórkowy. System został wprowadzony do użytku w naszym regionie od grudnia ubiegłego roku.

– Usługa kosztuje tyle, co zwykły sms, jest pomocna, ale w tym przypadku coś zawiodło – żali się nasz Czytelnik.

O wyjaśnienia zwróciliśmy się do operatora wrocławskiej firmy Samorządowy Informator SMS.

– Bazujemy na danych otrzymanych od Przewozów Regionalnych. Trudno powiedzieć, dlaczego nie dotarł trzeci sms – usłyszeliśmy w rozmowie z przedstawicielem firmy. – Pewnie zawiódł czynnik ludzki. Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

Od Przewozów Regionalnych dowiedzieliśmy się, że pasażerowie otrzymali cztery wiadomości: pierwszą o opóźnieniu 50 minut, drugą o opóźnieniu 80 minut, trzecią o odwołaniu pociągu i czwartą o przywołaniu pociągu.

– Ta ostatnia wiadomość została wysłana o godz. 7.42, ale nie trafiła do pasażerów, którzy otrzymują informację o trasie Szczecin – Stargard Szczeciński, ale do pasażerów z odcinka Stargard Szczeciński – Szczecinek. W tym czasie ze Szczecina Głównego odchodziły aż cztery składy w kierunku Stargardu Szczecińskiego, więc nie powinno być problemu z dojazdem – tłumaczy Przemysław Tarasiewicz z działu handlowego Przewozów Regionalnych.

W tej chwili w naszym regionie z systemu korzysta prawie 1300 osób. Pasażerowie wybierają kod trasy i zgodnie z tym wyborem otrzymują informację o opóźnieniach w ruchu.

Podobny system działa od 2010 roku w województwie dolnośląskim, gdzie z jego pomocy korzysta ponad 5 tysięcy pasażerów. Od jesieni ubiegłego roku pojawił się także w Łodzi.

Pasażerowie, którzy korzystali z jego usług narzekali jednak na to, że wiadomości o opóźnieniach docierają... z opóźnieniem. W efekcie, kiedy pasażerowie kiedy już siedzieli w pociągu dopiero otrzymywali wiadomość o tym, że ich pociąg ma opóźnienie. Spółka Samorządowy Informator SMS, która obsługuje system powiadamiania pasażerów, tłumaczyła takie sytuacje kłopotami z telefonią komórkową, a przede wszystkim brakiem zasięgu.

– System nie informuje o wszystkich opóźnieniach, ale o tych najbardziej znaczących – uzyskaliśmy odpowiedź.


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto