Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Płyty, które prowadzą pod koła tramwaju

Redakcja MM
Redakcja MM
Andrzej Szkocki
Czytelnik zaalarmował nas, że płyty na nowym przystanku na ul. Ku Słońcu układane są nieprawidłowo,

Od pewnego czasu trwa przebudowa przystanku tramwajowego przy głównej bramie Cmentarza Centralnego. Polega ona m.in. na jego wydłużeniu oraz podniesieniu peronów przystankowych. Perony powinny zostać wykonane z prefabrykowanych prostokątnych płyt betonowych, na których znajdują się specjalne guzki.

– Płyty te powinny być ustawione krótszą krawędzią równolegle do torowiska – wyjaśnia Maciej Kubień, nasz Czytelnik. – Wówczas guzki układają się w linię
równoległą do torowiska, która informuje osoby niewidome o zbliżaniu się do krawędzi peronu. W taki, prawidłowy sposób, ułożono już te specjalne płyty na nowym przystanku autobusowym przy Urzędzie Miasta.

Jak mówi pan Maciej, płyty przez kilka dni ułożone były prawidłowo. Okazało się jednak, że z niewiadomych przyczyn w ostatnim czasie na obu peronach zostały zdemontowane i przełożone. Tym razem dłuższą krawędzią równolegle do torowiska, co staje się już dla niewidomych niebezpieczne.

– Takie ułożenie sprawia, że guzki znajdują się prostopadle do torowiska, czyli w praktyce o niczym sensownym nie informują osoby niewidomej – tłumaczy. – Dla osoby widzącej, to może bez znaczenia, ale nie dla tej, która ma kłopoty ze wzrokiem. Poza tym jest to oczywiście niezgodne nie tylko z projektem, ale i ze zdrowym rozsądkiem.

Uwagi naszego Czytelnika przekazaliśmy do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Przyznano, że antypoślizgowe płyty peronowe o fakturze perforowanej zostały ułożone niezgodnie z rozwiązaniem technologicznym.

– Nie oznacza to jednak niezgodności z projektem, gdyż zakładał on zastosowanie płyt gładkich – zastrzega jednak zaraz Marta Kwiecień – Zwierzyńska, rzecznik ZDiTM i dodaje: – Jednakże po stwierdzeniu, że w tej samej cenie można zastosować rozwiązanie bezpieczniejsze i nowocześniejsze, przyjęto do realizacji materiał, który jest obecnie układany. Całość odbyła się bezkosztowo, jedynie przy wydłużeniu terminu o 14 dni. Obecnie płyty układane są prawidłowo.

Marek Jaszczyński
[email protected]


__Płyty powinny być ułożone krótszą krawędzią równolegle do krawędzi peronu, a położono je prostopadle (specjalny pasek z guzkami). Niewidomi prowadzeni są więc prosto pod koła tramwaju.



Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto