Remondis obsługuje Lewobrzeżną część Szczecina. Dziesięcioletnia umowa tej firmy z miastem obowiązuje jeszcze przez dwa lata. W tym roku całodobowe dyżury pracowników tej firmy rozpoczęły się pierwszego listopada i potrwają do 31 marca.
- Od 1 listopada prowadzimy dyżury non stop – zapewnia Dariusz Bartkiewicz z firmy Remondis. – Śledzimy prognozę pogody. Mamy podpisaną umowę z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Otrzymujemy prognozę kilka razy dziennie, mamy też długoterminową, na trzy kolejne dni. Na podstawie prognoz i obserwacji podejmujemy decyzję o ewentualnym wyjeździe.
Na placu w siedzibie firmy czekają już 4 tys. ton soli do posypywania jezdni i chodników, 100 ton piachu i 12 ton chlorku wapnia (dodaje się go do soli, kiedy temperatura spada poniżej minus 10 stopni).
Remondis przygotował już 17 zestawów pług plus posypywarka i 12 pługów montowanych np. na śmieciarki. Są też dwie ładowarki do ładowania soli i piasku oraz urządzenia do przygotowywania solanki, czyli soli z wodą. Taka mieszanka rozpylana z przodu powoduje lepsze przyleganie soli.
- W tym roku zakupiliśmy również trzy nowoczesne pługi – mówi Bartkiewicz. – Czyli łącznie mamy ich teraz piętnaście.
Na okres od 1 listopada do 31 marca firma przyjęła 15 sezonowych pracowników. Jest też umowa z podwykonawcą, dzięki której w razie potrzeby dla Remondis może pracować dodatkowo od 30 do nawet 50 osób.
Posypywarki Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania już dzisiaj wyjechały na trzy główne trasy Prawobrzeża.
- Mieliśmy wcześniej informację o tym, że temperatura w nocy znacznie spadnie - mówi Sebastian Cyran z MPO. – Na bieżąco śledzimy prognozy pogody.
Pracownicy MPO korzystają z prognoz pogody ICM, IMGW, niemieckich stron pogodowych. Na okres zimowy firma zatrudniła trzech dyspozytorów i dwóch kierowców. Tyle osób w połączeniu ze stałą kadrą firmy ma wystarczyć do obsługi sześciu posypywarek i siedmiu pługów.
W pierwszej kolejności odśnieżane są ulice, po których jeżdżą autobusy. Następnie trasy dzielą się na dwie grupy: pierwszej kolejności zimowego utrzymania, które muszą być przejezdne w ciągu czterech godzin od gołoledzi lub opadów. A w ciągu sześciu godzin do takiego stanu muszą zostać doprowadzone trasy drugiej kolejności.
Zdjęcie: Takie pługi będą odśnieżać ulice Szczecina.
Tylko nieco ponad 47% Polaków chce skrócenia tygodnia pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?