Tematem budowy pętli autobusowej tuż przy Szczecińskim Szybkim Tramwaju zainteresowali się radni. Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina tłumaczył jak doszło do rozwiązania umowy z dotychczasowym wykonawcą prac, Zakładem Robót Inżynieryjno - Budowlanych Andrzej Dykowski.
- Wykonawca przejął plac budowy 16 maja, dopiero w tygodniu między 23 a 27 maja zaczął zgłaszać problemy - tłumaczył Michał Przepiera.
30 czerwca magistrat poinformował o wypowiedzeniu umowy z wykonawcą. ZRiB Andrzej Dykowski miał 14 miesięcy czasu na wykonanie projektu i uzyskanie zgody na budowę. Projekt przejęło miasto. Wynagrodzenie za projekt w kwocie ok. 600 tys. zł zostało zaliczone na poczet kary umownej, pozostałą kwotę zapłaci wykonawca. Prace miały się zakończyć w 7 miesięcy. Tyle samo czasu będzie miał nowy wykonawca, jednak ten okres może się wydłużyć ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne.
- Chcemy ogłosić przetarg jeszcze w lipcu, bo zbliża się nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych - uzasadniał zastępca prezydenta Szczecina.
Pierwotnie pętla miała przyjmować pierwsze autobusy już jesienią tego roku. Nowy termin oddania inwestycji do użytku to połowa 2017 roku. Nowa pętla będzie położona tuż obok pętli tramwajowej. Dojazd do niej będzie od strony „Selgorsa”. Powstaną tu cztery perony autobusowe, parking dla 60 aut, zadaszony parking rowerowy typu Bike&Ride (przesiadka z roweru na tramwaj). Miejsce ma być objęte monitoringiem.
Dopiero, gdy powstanie pętla dojdzie do istotnych zmian w komunikacji. - Skierowanie linii autobusowych do pętli przy ul. Turkusowej pozwoli na wprowadzenie szeregu istotnych zmian w siatce połączeń na Prawobrzeżu pozwalających na optymalizację sieci i dostosowanie połączeń linii zwykłych do potrzeb przewozowych i dowiezienie pasażerów jak najkrótszą drogą do linii tramwajowych - tłumaczył kilka miesięcy temu radnym Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Zakładamy skierowanie do pętli Turkusowa również linii 7, która kursuje obecnie z Krzekowa do Basenu Górniczego (już jeździ z powodu zamknięcia mostu Cłowego). Ta zmiana pozwoli na zmniejszenie ilości linii dojeżdżających do Basenu Górniczego. Istotną rolę w dalszym ciągu będą spełniać pętla przy ul. Gdańskiej (Basen Górniczy) oraz przystanek przelotowy Jaśminowa ZUS.
W sierpniu 2014 roku do wykonania pętli autobusowej zgłosiły się tylko dwie firmy, wspomniany ZRIB Andrzej Dykowski (oferta za 8 488 888 zł) oraz spółka Müsing, która wyceniła swoje usługi na 10 405 110 zł. Czy ponownie zaoferuje swoje usługi? Zobaczymy.
Zobacz również:
Zobacz także:
Wideo: Tramwaje wracają na prawobrzeże! Testy wypadły dobrze
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?