Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pacjenci nie mogą odnaleźć przychodni

Redakcja
Wiesław Prajs ponad godzinę szukał w dzielnicy całodobowej przychodni. Wszystko przez to, że jest ona źle oznakowana. Medycy obiecują, że w maju pojawi się nowy drogowskaz.

Od tego roku całodobową opiekę medyczną świadczy firma Falck. Przychodnię przeniesiono z ulicy Gryfińskiej na Wrzesińską. Problem zgłosił do nas Wiesław Prajs, mieszkaniec osiedla Słonecznego. Podczas świąt musiał pilnie skorzystać z opieki medycznej. Krążył kilka godzin po dzielnicy w poszukiwaniu siedziby przychodni. W końcu, dzięki pomocy mieszkańców trafił na miejsce.

- Jestem z osiedla Słonecznego i nie znam Dąbia – mówi pan Wiesław. – Jest to jedyna przychodnia na Prawobrzeżu, która świadczy całodobowe usługi i wtedy jako jedyna była czynna. Szukałem jej bardzo długo. Uważam, że gdyby postawiono kilka znaków i pokazano ludziom, gdzie mają się kierować nie byłoby takich problemów.

Na początku zgłosiliśmy ten problem Alinie Kordowskiej, przewodniczącej Rady Osiedla Dąbie.

- Oznakowanie tej przychodni nie jest jedynym problemem zgłaszanym przez mieszkańców – mówi pani Alina. – Bardzo ciężko jest dotrzeć do niej również z tego powodu, że trzeba wejść po schodach. Ludzie poruszający się przy pomocy kul czy osoby starsze mają z tym duże problemy. Będziemy wnioskowali o to, by została przeniesiona na niższy poziom.

Dyrektor Biura Regionalnego Falck Elżbieta Kasprzak wyjaśnia, co należy zrobić w przypadku, gdy pacjent ma problemy z dostaniem się na górę.

- Specjalnie dla takich pacjentów zakupiliśmy za 16 tysięcy złotych tzw. „schodołaz” – mówi. – Jest on schowany, gdyż boimy się, że komuś przyszłoby do głowy go ukraść. Jeśli jest problem z dostaniem się na górę wystarczy zadzwonić domofonem. Wtedy ktoś z obsługi zniesie urządzenie i bezpiecznie przetransportuje chorą osobę do przychodni. Jest on bardzo bezpieczny i nie ma możliwości, by ktokolwiek z niego spadł

Kasprzak mówi również, że w maju rozwiąże problem z oznakowaniem przychodni.

- Po państwa zgłoszeniu rozmawiałam z właścicielem bilboardu znajdującego się przy ulicy Goleniowskiej. Zgodził się na to, by wydzierżawić nam jego część. Mogę obiecać, że w maju znajdzie się już na nim informacja o tym, jak trafić do nas do przychodni. Musimy pozałatwiać tylko formalności.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto