Po tym jak 5 maja firma Euro Centrum Pomerania Sp. z o.o., która jest właścicielem budynku po byłym kinie Colosseum w Szczecinie, przedstawiła dyrekcji Opery na Zamku nową ofertę dotyczącą najmu nieruchomości, działalność placówki artystycznej stanęła pod znakiem zapytania.
Dyrektor Opery na Zamku spotkał się z właścicielami budynku po kinie Colosseum i rozmawiał na temat warunków umowy najmu.
- Obie strony dążą do znalezienia formuły, która przyspieszy podpisanie umowy – podsumował spotkanie Warcisław Kunc, dyrektor Opery.
Dyrektor Opery został upoważniony przez Urząd Marszałkowski do prowadzenia negocjacji w tej sprawie. Po pierwszym spotkaniu z przedstawicielami firmy ECP sytuacja przedstawia się trochę bardziej optymistycznie.
- Zbliżamy się coraz bardziej do sfinalizowania rozmów, których istotą jest poszukiwanie konstruktywnych rozwiązań organizacyjnych i finansowych, aby obiekt spełniał przepisy bezpieczeństwa, sanepidu, ppoż., prawa pracy i wielu innych istotnych czynników dla funkcjonowania opery w obiekcie – mówi Warcisław Kunc.
Przypomnijmy, że główna różnica w warunkach najmu zaproponowanych przez ECP polegała na tym, że znacznemu zwiększeniu uległa kwota najmu – z 48 800 zł do 79 300 zł.
W efekcie całkowity koszt najmu i kosztów eksploatacyjnych, który proponował właściciel budynku, wyniesie 120 340 zł miesięcznie. Ponadto ECP domagała się zawarcia umowy najmu na trzy lata.
Dyrektor Opery na Zamku i przedstawiciele ECP spotkają się ponownie, aby kontynuować rozmowy o warunkach najmu Colosseum.
- Chcemy aby pierwszy spektakl odbył się 1 grudnia 2010 – dodaje Warcisław Kunc.
Zobacz więcej: Działalność opery w Colosseum zagrożona Na dwa lata Opera przeniesie się do Colosseum |
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?