Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

O zabójcy, rodzinie i miłości, czyli T-Mobile Nowe Horyzonty Tournée w Pionierze

Redakcja MM
Redakcja MM
Kadr z filmu "Sekret" w reż. Przemysława Wojcieszka
Kadr z filmu "Sekret" w reż. Przemysława Wojcieszka Materiały organizatorów
Od 9 do 15 listopada kinie Pionier zobaczymy najciekawsze i nagrodzone w konkursach filmy MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu.

Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty to jeden z najciekawszych przeglądów w naszym kraju w lipcu. Wrocławski festiwal wykracza poza granice konwencjonalnego kina. Teraz najciekawsze produkcje z tego wydarzenia będziemy mogli zobaczyć w Szczecinie.

- Cieszymy się, że po raz czwarty festiwal Nowe Horyzonty dotrze do Państwa kin i domów – zapowiada Roman Gutek, dyrektor festiwalu. - Tych, którzy do Wrocławia nie mogli przyjechać, zapraszamy na filmy, które zdaniem jurorów, nowohoryzontowej publiczności oraz festiwalowych selekcjonerów stały się wydarzeniami festiwalu, zostały nagrodzone, były szeroko komentowane lub cieszyły się wyjątkową popularnością.

Podczas tournée zobaczymy siedem filmów, dopiero później produkcje te będą systematycznie wprowadzane na ekrany kin studyjnych, następnie będzie można kupić je na płytach DVD.

- Każdy z nich jest inny, choć łączy je podobne spojrzenie na kino, rozumiane przede wszystkim jako sztuka. Każdy z nich jest filmem nowohoryzontowym – dodaje  Roman Gutek.

4. cykl T-Mobile Nowe Horyzonty Tournée, 9 – 15 listopada, kino Pionier 1909, program w ramce obok. Bilety 12 zł.

Repertuar kin w Szczecinei w dziale Dzieje się.

Program - Mobile Nowe Horyzonty Tournée:

Holy Motors (Francja 2012) reż. Léos Carax

Najbardziej ekstrawagancki film ostatniego festiwalu w Cannes. Groteskowy, miejscami obsceniczny, pełen dynamiki.

Monsieur Oscar od świtu do zmierzchu wciela się w nie swoje role: jest przemysłowcem, zabójcą, żebrakiem, potworem, członkiem rodziny. Towarzyszy mu Céline, kierująca jego limuzyną dyskretna blondynka, która pilnuje, by zadania zostały zrealizowane w określonym kontraktem czasie.


Za wzgórzami (Rumunia, Francja, Belgia 2012) reż. Cristian Mungiu

Cristian Mungiu w charakterystycznym dla siebie naturalistycznym stylu przygląda się współczesnej rumuńskiej prowincji. Opowiada historię dwóch młodych dziewczyn Aliny i Voichity, które wychowały się razem w sierocińcu, a teraz spotykają się po kilku latach niewidzenia.


Sekret (Polska 2012) reż. Przemysław Wojcieszek Jak zwykle niepokorny, poszukujący i rozgorączkowany, Wojcieszek odrzuca narracyjne schematy tradycyjnego kina i za pomocą niewielkiej cyfrowej lustrzanki rejestruje opowieść o białych plamach w polskiej historii.

Mierzy się z coraz częściej wychodzącymi dziś z ukrycia polskimi winami wobec Żydów, z wykluczeniem.


Post tenebras lux (Meksyk, Francja, Niemcy, Holandia 2012) reż. Carlos Reygadas

Czołowy minimalista i mistyk latynoamerykańskiego kina, z jednej strony medytujący nad meksykańskim charakterem, z drugiej – nad istotą człowieczeństwa, opowiada o utracie niewinności.

Z pozbawionej chronologii, epizodycznej fabuły wyłania się historia młodego małżeństwa z klasy średniej, mieszkającego z dwójką dzieci i psami w zasobnym domu na wsi.


Donoma (Francja 2010) reż. Djinn Carrénard

Mozaikowa historia kilku zazębiających się romansów: pomiędzy nauczycielką hiszpańskiego, jej niesfornym uczniem i jego dziewczyną stygmatyczką. Drugi trójkąt łączy przystojnego, czarnoskórego nieudacznika oraz dwie fotografki: białą i czarną


Sąsiedzkie dźwięki (Brazylia 2012) reż. Kleber Mendonça Filho

Życie w filmie Filho - precyzyjne, chłodne, rozgrywające się w przestrzeni jednego, brazylijskiego osiedla - wydaje się wyjątkowo poukładane.

Pewnego dnia w okolicy pojawia się prywatna firma ochroniarska, która proponuje mieszkańcom swoje usługi. Kto jednak i przed czym powinien tu być chroniony?


Od czwartku do niedzieli (Chile, Holandia 2012) reż. Dominga Sotomayor Castillo

Chilijskie „kino drogi”, opowieść o rodzinie, która wyrusza na kilkudniową wakacyjną przejażdżkę, prawdopodobnie ostatnią w ich wspólnym życiu, zapowiadającą rozstanie.

Na subtelną, osobistą historię, pięknie sfilmowaną przez argentyńską gwiazdę fotografii Bárbarę Álvarez, składają się zwykłe czynności, rozmowy, codzienna bliskość, która jednak z minuty na minutę staje się coraz bardziej melancholijna, skazana na nieuchronny koniec.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto