Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina: finał prac do 2026 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zdjęcia Marek Jaszczyński, grafika DB
Projekt modernizacji wspomnianej linii kolejowej został zaprezentowany w Angermünde. Cała trasa zostanie zelektryfikowana a pociągi będą mogły rozwinąć prędkość 160 km / h. To oznacza, że podróż ze Szczecina od Berlina zajmie tylko półtorej godziny.

Deutsche Bahn chce rozpocząć rozbudowę i modernizację linii Berlin-Szczecin w 2021 roku. Zgodnie z planem prace wraz z elektryfikacją poszczególnych odcinków zakończą się do 2026 roku. Rząd federalny Niemiec przeznaczył na projekt około 380 milionów euro, kraje związkowe - Berlin i Brandenburgia wnoszą łącznie 100 milionów euro.

Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina...

- Dzięki zelektryfikowaniu trasy, która po raz pierwszy od 1945 roku będzie dwutorowa, łączymy Berlin z ważnym polskim portem morskim Szczecin. Jest to trzecia trasa transgraniczna, którą modernizujemy - po przejściu granicznym we Frankfurcie nad Odrą i przejściu w Horce - mówi Tamara Zieschang, Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Przypomnijmy, że w 2013 r. rozpoczęto prace planistyczne dotyczące odcinka między Angermünde i Passow. Uzyskanie pozwolenie na budowę dla tego odcinka jest spodziewane w przyszłym roku. W planach jest rozbudowa dwutorowego odcinka między Passow a granicą polsko-niemiecką, W tym przypadku prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku.

A co dzieje się po polskiej stronie?

PKP Polskie Linie Kolejowe przewiduje elektryfikację linii nr 409 ( Szczecin Gumieńce do granicy państwa) i dodanie drugiego toru na odcinku jednotorowym. Ważnym elementem modernizacji węzła będzie odbudowa linii nr 429 na odcinku Dołuje – Dobra i przystosowanie odcinka Stobno Szczecińskie – Dobra do obsługi ruchu aglomeracyjnego. Jak podaje portal branżowy rynek kolejowy.pl, celem realizacji projektu jest przede wszystkim skrócenie czasu jazdy pociągów Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – granica. W najbardziej ambitnym z rozważanych wariantów przepustowość linii po przebudowie ma umożliwić nie tylko wzmożony ruch towarowy, ale także kursowanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Most w Pilchowicach nie zostanie wysadzony

Wideo

Materiał oryginalny: Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina: finał prac do 2026 roku - Police Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3