Marek Jaszczyński
[email protected]
Przedstawiciele mieszkańców przyszli na obrady komisji gospodarki komunalnej.
- Tak wysoko parkingowiec przesłoni zabytkową zabudowę tej części miasta - uzasadniał Dominik Marciniak, przedstawiciel protestujących mieszkańców. - Poza tym po uruchomieniu parkingowca będzie wzmożony ruch pod oknami naszych domów. A te budynki nie wytrzymają drgań.
Pismo wyrażające sprzeciw podpisało 33 mieszkańców budynków przy ul. Dworcowej 6 i 7.
Protest poparła także rada osiedla Stare Miasto.
Radni zanim zajęli głos w sprawie poznali koncepcję zabudowy terenu u zbiegu ulic Rybackiej i Dworcowej, którą przedstawiła spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne. A więc od strony ulicy Dworcowej na poziomie 0 mieściłyby się obiekty handlowe nad nimi byłoby pięć kondygnacji z miejscami do parkowania. Obiekt byłby zamknięty od strony ulicy Rybackiej, tutaj byłaby rampa wjazdowa, a druga od strony Dworcowej. Jego elewacja mogłaby nawiązywać do otoczenia do historycznego otoczenia.
- Ale to tylko koncepcja, pewnie obiekt nie będzie tak wyglądał - zauważył Łukasz Tyszler, radny PO. - Mówimy o tym, czy przekazać działkę NiOL, czy nie, czy powstanie tam parkingowiec, czy też nie. Ta lokalizacja nie jest zła, jest przestrzeń byłaby zabudowana. W tym miejscu jest nie tylko rektorat Pomorskiego Uniwersytetu Pomorskiego, ale również Książnica Pomorska, Akademia Morska siedziba SEC. Opłaty za parkowanie były takie jak w czerwonej strefie, po godz .17 obiekt byłby dostępny za darmo.
Radny Marek Duklanowski z PiS zapytał o sens tej inwestycji, skoro nie ma aktualnych badań dotyczących zapotrzebowania na miejsca parkingowe w tym rejonie. Pokazywał zdjęcia ulic w tym rejonie, wskazywał wolne miejsca, ale też parkujących na dziko, na trawnikach.
- Problemu nie widać, boję się, że nie znajdziecie klientów na parking, skoro nie będzie za darmo - podsumował radny.
Lokalizacja parkingowca na Starym Mieście to łatanie dziur, zdaniem radnej niezależnej Małgorzaty Jacyny - Witt. - Lepsze byłoby, gdyby taki obiekt powstał na terenie PKS - mówi radna.
W obronie koncepcji wystąpił Andrzej Gajda, prezes NiOL, za lokalizacją przemawia fakt, że usuwanie pojazdów z ulic nie jest sprzeczne z logiką.
- Poznań zbudował w centrum parkingi buforowe, żeby wyprowadzić samochody z chodników - mówi Andrzej Gajda.
Przypomnijmy, że budowę parkingowca chce wspierać finansowo PUM. Ale nie tylko.
- Wykupieniem miejsc jest też zainteresowany właściciel hotelu, który miałby powstać w starej drukarni - dodaje prezes Gajda.
To nie jedyna lokalizacja, którą bierze pod uwagę NiOL, druga to plac Zawiszy Czarnego nad dworcem PKP.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?