Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miał być temat obniżek cen biletów w szczecińskiej komunikacji. Spadł z obrad. Prezydent Krzystek: "Mamy czas"

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Zgodnie z przewidywaniami, radni Szczecina nie zajęli się na wtorkowej sesji obniżką cen biletów w komunikacji miejskiej. Prezydent zdjął projekt uchwały z porządku obrad. - Mamy czas - uspokaja.

- Dlaczego pan prezydent chce zdjęcia tego projektu

- pytali radni Prawa i Sprawiedliwości.

Zgodnie z procedurą, prezydent jako wnioskodawca nie musi uzasadniać wniosku o zdjęcie uchwały z obrad.

Ale Piotr Krzystek postanowił wyjaśnić sprawę.

- Ja to wytłumaczę. Jeśli chodzi o zmianę taryfy, to chcemy, aby weszła w życie w tym samym czasie co nowa strefa płatnego parkowania, czyli 1 kwietnia 2021 r. Część radnych chce jeszcze podyskutować na ten temat, dlatego mamy czas na taką dyskusję. Nic się nie stanie jak uchwała pojawi się na sesji listopadowej

- wyjaśniał.

ZOBACZ TEŻ:

Dał do zrozumienia, że nie zrezygnuje z pomysłu obniżek cen biletów. Problemem jest tylko ich wysokość. Urzędnicy magistratu proponują obniżki rzędu kilkunastu procent. Cześć radnych, w tym koalicji wspierającej prezydenta uważa, że to za mało.

- Małe obniżki nie zachęcą kierowców do przesiadki na autobusy, czy tramwaje

- mówiła radna Dominika Jackowski z Koalicji Obywatelskiej.

Sprawa dotyczy biletów dobowych, wielodobowych oraz okresowych. Prezydent proponuje np. aby bilet miesięczny normalny kosztował od kwietnia 60 zł (obecnie 70 zł), a ulgowy 30 zł zamiast 35 zł. Bilet imienny na jedną linię pospieszną teraz kosztuje 106 zł, a po obniżce kosztowałby 80 z (ulgowy obecnie 53 zł, po obniżce 40 zł).

CZYTAJ TEŻ:

Zobacz porównanie cen na kolejnych podstronach!

Ceny sieciówek w Szczecinie w dół. To pierwsza obniżka od 20...

Tańsze bilety to jeden z pomysłów na nową politykę transportową i parkingową w Szczecinie. Od 1 kwietnia 2021r. na kierowców będzie czekała większa i dużo droższa strefa płatnego parkowania. Dodatkowo cztery bezpłatne do tej pory parkingi, będą płatne.

- To element większej całości. Chcemy, aby w centrum miasta strefa płatnego parkowania była naprawdę rotacyjna, co oznacza, że kierowca będzie parkował tak długo jak wymaga to załatwienia sprawy, a nie przez cały dzień. Poza tym jest jeszcze aspekt ekologiczny. Mniej aut w centrum to mniejsze zanieczyszczenie powietrza - wyjaśniają urzędnicy.

Temu ma te służyć wprowadzenie w nowym roku nowej linii autobusowej oraz właśnie obniżka biletów. Oznaczałaby spadek dochodów do budżetu miasta o co najmniej 5 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE: Fatalne parkowanie. "Przecież nie było zakazu"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto