Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja miejska: Do hali autobusem, czy tramwajem?

Robert Duchowski
Robert Duchowski
Dalszy ciąg dyskusji o komunikacji w rejonie hali widowiskowo-sportowej.

Szczecinian interesuje temat budowy linii tramwajowej w kierunku powstającej hali widowiskowo – sportowej przy ulicy Szafera. Spytaliśmy w Zarządzie Dróg i
Transportu Miejskiego, czy w rejonie nowej hali pojawią się nowe linie komunikacji publicznej.

- Nie planujemy uruchomienia dodatkowej, regularnej linii autobusowej w rejonie hali - wyjaśnia Marta Kwiecień - Zwierzyńska z ZDiTM. - Osobną kwestią pozostają imprezy masowe, podczas których prawdopodobnie będzie uruchamiana specjalna komunikacja tramwajowa lub autobusowa, ale w zależności od potrzeb.

Ale pojawił się także pomysł budowy pętli tramwajowej w rejonie hali. O planach tych, mówi się od lat, zwłaszcza o powstaniu linii tramwajowej przez ulicę 26 Kwietnia, Taczaka i Szeroką. Kolejny wariant przedstawiają Miłośnicy Komunikacji Miejskiej ze Szczecina.

- Żeby połączyć planowaną pętlę tramwajową przy Szafera z resztą sieci tramwajowej brakuje niespełna 1 kilometra odcinka torów - przedstawia pomysł Bartosz Lemke, pasjonat komunikacji miejskiej. - Budowa torowiska wzdłuż ulicy Szafera do skrzyżowania z Wojska Polskiego i Spacerową daje olbrzymie możliwości. Dzięki wydzielonym torowiskom tramwajowym w niespełna 15 minut możliwe będzie dowiezienie ludzi z pod planowanego obiektu w rejon placu Rodła, czy placu Kościuszki. Możliwe będzie dowożenie mieszkańców nawet z Gocławia czy Basenu Górniczego. Nowa pętla sprawdzi się również w codziennej eksploatacji. Linia tramwajowa odciąży nieco kursy autobusów linii 75.

Okazuje się, że pierwszy krok w kierunku budowy nowej linii tramwajowej mógłby nastąpić w tym roku.

- W projekcie tegorocznego budżetu jest kwota 150 tysięcy złotych, którą zamierza się przeznaczyć na opracowanie koncepcji komunikacji z powstającą halą przy ulicy Szafera, czyli nie tylko na projekt pętli, ale w ogóle dróg dojazdowych do obiektu - mówi Dariusz Wołoszczuk z biura prasowego Urzędu Miasta.

Do redakcji zgłosił się Romuald Pokorski, specjalista do spraw transportu samochodowego, który skomentował pomysł przedłużenia linii tramwajowej.

- Kiedy w latach siedemdziesiątych powstawało Osiedle Przyjaźni to linia tramwajowa miała zostać przedłużona z ulicy Krzywoustego na wprost w kierunku wiaduktu przy dworcu Turzyn dalej prosto ulicą 26 Kwietnia i Szeroką w rejon osiedla Zawadzkiego, gdzie powstaje nowa hala, stąd można byłoby przedłużyć linię w dół - w kierunku alei Wojska Polskiego i połączyć z pętlą „trójki” w Lesie Arkońskim – mówi pan Romuald. – Tak powinna kursować „siódemka”, która obecnie dubluje trasę piątki, klucząc przez aleję Bohaterów Warszawy i Mickiewicza. To niepotrzebne marnotrawstwo.

Teren pod taka inwestycję jest przygotowany od dawna – szeroki pas, poza pozwoliłoby to zaoszczędzić na liniach autobusowych, które obecnie obsługują te osiedla.

- Autobusy linii 75 kursują w szczycie, co 7 minut to w zupełności wystarczy dla mieszkańców osiedla - uważa Anna Tabaszewska, która mieszka na Osiedlu Zawadzkiego. - Jednak, kiedy w hali będzie się odbywała duża impreza mogą być problemy. Jeśli miałaby powstać pętla tramwajowa przy ulicy Szafera to przy okazji mogliby na tym skorzystać nie tylko kibice przyjeżdżający na mecze. Nie wiem tylko, czy nie byłoby to kłopotliwe sąsiedztwo: tramwaje są hałaśliwe.


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto