MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne problemy na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

Redakcja
Kolejny problemy na trasie Szczecińskiego Szybkiego TramwajuKolejny problemy na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju
Kolejny problemy na trasie Szczecińskiego Szybkiego TramwajuKolejny problemy na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju ! Ruszył przetarg Autor: Wizualizacje
Sprawie willi Gruneberga jeszcze raz musi się przyjrzeć Wojewódzki Konserwator Zabytków. Może się opóźnić również przetarg na inżyniera kontraktu.

Obie sprawy zbiegły się razem i mogą spowodować komplikacje w budowie SST. Przypomnijmy, że szybki tramwaj ma połączyć prawobrzeże z lewobrzeżem. SST miałby kursować od Baseny Górniczego na prawobrzeże miasta jadąc bezkolizyjnie głównie estakadami i w specjalnym wykopie.

Przez wiele lat trwała walka o willę Gruneberga, ktora stoi na trasie SST. Niedawno konserwator zabytków uznał, że zabytkiem jest tylko willa, bez jej otoczenia. Dlatego wydawało się, że wystarczy przenieść budynek w inne miejsce i sprawa będzie załatwiona. Ale kilkoro miłośników willi zaskarżyło decyzję konserwatora.

Na początku sierpnia Ministerstwo Kultury uchyliło decyzję konserwatora i nakazało ponownie zająć się sprawą. To może potrwać tygodniami.

- Czekamy na to, co zrobi wojewódzki konserwator zabytków, to wyłącznie jego kompetencja - powiedział nam dzisiaj Piotr Landowski ze szczecińskiego magistratu.  - Na razie decyzja Ministerstwa Kultury nie wstrzymała przetargów na inżyniera kontraktu (już ogłoszony) i wykonawcę inwestycji. Ale właśnie z tym drugim przetargiem mogą być kłopoty.

Wykonawcę mieliśmy poznać we wrześniu. Ale dwie firmy - Energopol-Szczecin i Erbub - poskarżyły się na postanowienia w specyfikacji warunków przetargu. Rację przyznała im teraz  Krajowa Izba Odwoławcza. Miasto musi więc poprawić warunki ogłoszenia o przetargu.

-  Izba uwzględniła obydwa odwołania i nakazała zamawiającemu modyfikację określonych postanowień Specyfikacji i w konsekwencji modyfikację treści ogłoszenia o zamówieniu – powiedziała portalowi "Rynek Infrastruktury" Małgorzata Stręciwilk, z KIO.

Na razie nie wiadomo, czy to opóźni wybór wykonawcy. 

KIO chce, aby poprawione zostały m.in. obowiązki zamawiającego związanych z przekazaniem placu udowy, czasu uzgodnień pomiędzy inżynierem kontraktu a zamawiającym.

Budowa SST to wielka inwestycja. Ma kosztować ok. 230 mln zł.  Wykonawca będzie musiał m.in. zbudować torowisko, trakcję, trzy przystanki (Gryfińska, Lotnisko i Turkusowa), przesunąć willę Gruneberga,  przebudować jezdnie, zrobić ścieżki rowerowe, estakadę w ciągu prawej jezdni ul. Hangarowej, wiadukt i kładkę technologiczna w ciągu ul. Batalionów Chłopskich – Gryfińska, tunel Turkusowa ze schodami i pochylniami, tunel pod bocznicą kolejową do EC Dąbska z murami oporowymi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kolejne problemy na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju - Szczecin Nasze Miasto

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto