Zespół biegłych z Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie ustalił przyczyny lipcowego wypadku, do którego doszło we Francji.
Ekspertyza dotycząca stanu technicznego autobusu przeprowadzona przez stronę francuską wykazała nieprawidłowości w stanie technicznym pojazdu polegające na zbyt dużym zróżnicowaniu grubości klocków hamulcowych oraz 20 procentowym braku objętości oleju w obwodzie zwalniacza hydraulicznego-retardera.
Jednak nieprawidłowości te nie były przyczyną katastrofy. Ustalono, że przyczyną wypadku było niewłaściwe wykorzystanie układu hamulcowego przez kierowcę poprzez nadmierne, zbyt długotrwałe użycie hamulca zasadniczego zamiast zwalniacza hydraulicznego-retardera.
Śledztwo wykazało również, że kierujący pojazdem miał świadomość, że zjazd odcinkiem drogi Laffrey-Vizzile, na którym doszło do katastrofy był zabroniony.
Do 31 grudnia 2009 r. prokurator planuje zakończenie postępowania. W katastrofie polskiego autokaru pod Grenoble życie straciło 26 pielgrzymów, a 24 odniosło obrażenia.
Zobacz Przeczytaj wspomnienie o młodym księdzu Piotrze Redesie Ostatnia podróż szczecińskich pielgrzymów Ostatnia droga ks. Przemka Piotrka (wideo) Tragedia pod Grenoble. Zginęli nasi pielgrzymi |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?