Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Członkowie Inicjatywy SENS: Nie oszpecajcie Szczecina żółtymi barierkami!

SSC_FPW
SSC_FPW
- Szczecińskie barierki są nieestetyczne i psują wizerunek miasta - piszą w petycji członkowie Inicjatywy SENS.

Autorami petycji są członkowie Inicjatywy SENS, czyli Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina, która założyli członkowie forum skyscrapercity.com. Działają od listopada minionego roku. (

Przeczytaj pełną treść petycji.

)

W petycji skierowanej do dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska krytykują urzędników za przyzwolenie na stawianie "rażąco żółtych barierek, które psują wizerunek miasta".

- W większości polskich miast, jak i europejskich metropolii stosuje się kolory stonowane (szary, zielony) lub używa szlachetnych materiałów (stal, szkło) dla barier oddzielających przystanek od jezdni lub w międzytorzu, by przechodnie nie skracali sobie drogi przez tory, powodując niebezpieczeństwo potrącenia przez tramwaj – uzasadniają autorzy petycji.


Szczecin

i Berlin

Tramwaje Szczecińskie tłumaczą, że płotki są malowane na żółto z powodu bezpieczeństwa. -  Są bardziej widoczne – podkreślają przedstawiciele TS.

Szczecińska spółka powołuje się na rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, które mówi, że znak drogowy musi mieć kolor żółty lub szary.

-  Inne polskie miasta uważają płotki w międzytorzu za element małej architektury i przyjmują dowolne kolory, tak by pasowały do miejsca gdzie są postawione, nie psując jego estetyki – podkreślają członkowie stowarzyszenia i apelują o zmianę podejścia do płotków odgradzających tory i przystanki tramwajowe.

Petycję w Internecie podpisało już prawie sto osób, niewiele mniej osób dołączyło do grupy "NIE żółtym barierkom w Szczecinie" na Facebooku.

A jakie jest Wasze zdanie? Czekamy na komentarze!


Można tak...

albo tak.

Treść petycji:
Do:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Dyrektor Wydziału Michał Przepiera
Pl. Armii Krajowej 1,
70-456 Szczecin,
Pokój: 1008/16
[email protected], [email protected]

Szanowni państwo,

obecnie na terenie miasta Szczecin prowadzone i planowane są remonty torowisk. Jest to bardzo dobra tendencja, bo poprawi się dzięki temu komfort jazdy pasażerów. Ma to także wpływ na poprawę estetyki miasta. Naprawiane są przystanki, wymieniane krawężniki, podczas planowanego remontu Alei Piastów będzie zastosowana technologia zielonego torowiska.

Niestety nie wszystkie zmiany dążą do polepszenia estetyki często reprezentacyjnych części miasta. Tramwaje Szczecińskie w międzytorzu i na przystankach stosują rażąco żółte barierki, które psują wizerunek miasta.

W większości polskich miast, jak i europejskich metropolii stosuje się kolory stonowane (szary, zielony) lub używa szlachetnych materiałów (stal, szkło) dla barier oddzielających przystanek od jezdni lub w międzytorzu, by przechodnie nie skracali sobie drogi przez tory, powodując niebezpieczeństwo potrącenia przez tramwaj.

Jak sugerują Tramwaje Szczecińskie wykorzystywany jest kolor żółty ze względu na bezpieczeństwo, co jest nie do końca trafionym argumentem, bo przykłady z wielu innych miast sugerują, że inne stosowane kolory nie zmniejszają poziomu bezpieczeństwa. Spełniają one swoje zadanie mimo neutralnych kolorów i nowoczesnego kształtu, zapewniającym bezpieczeństwo, jak i estetykę miejsca gdzie są montowane.

Innym argumentem Tramwajów Szczecińskich jest rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, które mówi, że znak drogowy (U12a - wygrodzenie segmentowe) musi mieć kolor żółty lub szary, co jest kuriozum, bo ciężko traktować płotek jako znak drogowy. Nawet przyjmując to rozporządzenie jako właściwe, można zastosować bardziej neutralny kolor szary.

Inne polskie miasta uważają płotki w międzytorzu za element małej architektury i przyjmują dowolne kolory, tak by pasowały do miejsca gdzie są postawione, nie psując jego estetyki.

Dlatego zwracamy się do państwa, załączając podpisy osób popierających tą inicjatywę, o zmianę podejścia do płotków odgradzających tory i przystanki tramwajowe i przestanie traktowania ich jako znak drogowy, lecz jako element małej architektury. Zwracamy się również o zaprzestanie używania brzydkiego koloru żółtego na rzecz kolorów bardziej stonowanych, jak i skorzystanie z szerokiej oferty wolnego rynku i przestania stosowania tego samego modelu płotków(barier) do wszystkich nowych remontów w mieście.

Z wyrazami szacunku, inicjatywa SENS:
Borys Specjalski, Damian Lachowski, Bartosz Lemke, Grzegorz Żołądek

Niżej podpisany/a:
Grzegorz Żołądek
inicjatywa SENS
70-810 Szczecin
[email protected]

__________________
Wyraź opinię - podpisz petycję: www.petycje.pl

Inicjatywę popiera większość forumowiczów z forum skyscrapercity.com

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto