Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Brakuje niskopodłogowych tramwajów na linii nr 1 w Szczecinie. Skarga do ZDiTM

Redakcja MM
Redakcja MM
Radni zajęli się nietypową skargą. Niepełnosprawna poskarżyła ...
Radni zajęli się nietypową skargą. Niepełnosprawna poskarżyła ... Sebastian Wołosz
Radni zajęli się nietypową skargą. Niepełnosprawna poskarżyła się, bo na linii nr 1 w Szczecinie brakuje niskopodłogowych wagonów.

Marek Jaszczyński
[email protected]

Poruszająca się na wózku pasażerka zasugerowała w korespondencji z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego, zwiększenie taboru niskopodłogowego, który kursuje przez Bramę Portową.

Niskopodłogowce mogłyby się pojawić na linii nr 1, a tym samym ułatwić podróż osobom niepełnosprawnym. Dzięki niskiej podłodze łatwiej wsiąść i wysiąść z pojazdu.

Jako przykład pasażerka podała linię tramwajową nr 10, na której jeżdżą niskopodłogowe swingi. ZDiTM odrzucił skargę uzasadniając to stanem technicznym torowiska. Nieusatysfakcjonowana pasażerka mimo wyjaśnień poszła ze skargą do rady miasta.

– Chcielibyśmy podróżować tylko klimatyzowanymi i niskopodłogowymi tramwajami, ale moim zdaniem ta skarga nie jest zasadna – mówi Władysław Dzikowski, radny klubu Szczecin dla Pokoleń.

Spotkał się z ripostą.

– Nie możemy dopuścić do podziału na sprawnych i niepełnosprawnych – zauważa Judyta Lemm, radna PO. – Wejście do tramwaju z wysoką podłogą stanowi problem.

Marek Kośla z ZDiTM wytłumaczył, że „dziesiątka” kursuje z Gumieniec do Lasu Arkońskiego po częściowo zmodernizowanym torowisku. Torowisko na Niebuszewie nie nadaje się dla swingów.

– Ale Tramwaje Szczecińskie są w trakcie montażu wagonu z niskodłogowym członem, taki wagon mógłby kursować w tej części miasta – tłumaczy Marek Kośla.

Moderus Beta to tramwaj częściowo niskopodłogowy. Przyjechał z poznańskiej firmy Modetrans. Obecnie trwa montaż pojazdu w warsztatach spółki Tramwaje Szczecińskie przy ulicy Klonowica.

– Zgodnie z umową mamy sto dni na jego zmontowanie – mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie. – Prawdopodobnie na linii pojawi się jeszcze w wakacje. Jesteśmy ciekawi opinii pasażerów na jego temat.

Jednorazowo wagonem będzie mogło podróżować 206 osób: 62 na siedząco i 144 na stojąco. Oprócz części niskiej podłogi i niższych kosztów produkcji tramwaje z niskopodłogową wstawką mają też mniejsze wymagania od tramwajów typu swing jeżeli chodzi o stan torowisk. Wjadą tam, gdzie jeżdżą tatry. Tramwaje Szczecińskie zastanawiają się, czy w przyszłości nie montować podobnych tramwajów w kooperacji.


od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto