Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Absurd z butami. Reklamował podeszwę. A rzeczoznawca? "Czubek i odkleił się z winy klienta"

Redakcja MM
Redakcja MM
Nasz czytelnik zgłosił się do nas po tym, jak jego reklamacja ...
Nasz czytelnik zgłosił się do nas po tym, jak jego reklamacja ... Sebastian Wołosz
Nasz czytelnik zgłosił się do nas po tym, jak jego reklamacja butów nie została przyjęta przez sklep.

Alicja Wirwicka
[email protected]

Pokazał, że odkleiła się podeszwa z tyłu buta. Zdaniem rzeczoznawcy sklepu CCC to był czubek i odkleił się z winy klienta.

Pan Sebastian w listopadzie zeszłego roku kupił buty męskie skórzane firmy Lasocki. Nie nacieszył się jednak nimi zbyt długo.

- Może dwa tygodnie w sumie w nich przechodziłem. Kosztowały dwieście złotych, więc wcale nie tak mało. Po dwóch tygodniach się rozpadły, a właściwie odkleiła się podeszwa na pięcie w prawym bucie - opowiada pan Sebastian.

Rutynowo, jak w takich sytucjach bywa, mężczyzna udał się do sklepu, w którym kupił buty. To sieć sklepów CCC. Tam złożył reklamację. Dodatkowo pan Sebastian zareklamował również odbarwienie skóry, z kórej wykonane zostało obuwie. Bardzo się zdziwił, kiedy po dwóch tygodniach oczekiwania na decyzję okazało się, że reklamacja została odrzucona.

Powód? Jak czytamy w uzasadnieniu:
"Oba wierzchy uległy zniszczeniu przez niewłaściwy sposób konserwowania. Odklejenie czubka powstało w wyniku zahaczenia". To właśnie ten nieszczęsny "czubek" najbardziej zaskoczył pana Sebastiana.

- Jaki czubek? Przecież ja reklamowałam odklejoną podeszwę na pięcie - mówi zdziwiony. - A jeśli chodzi o konserwację, to też nie potrafię tego zrozumieć. Do konserwacji butów używałem specjalnego preparatu, który kupiłem właśnie w sklepie CCC. W takim razie to oni sprzedają bubel!

O komentarz poprosiliśmy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta Longinę Kaczmarek.

- To nie jest odosobniony przypadek. Bardzo często sprzedawcy opierają się na opiniach rzeczoznawców, a ci działają w sposób taśmowy - mówi Kaczmarek. - Wszystko po to, by reklamacji nie uznać.

Przypadek pana Sebastiana nie jest najbardziej absurdalny. Jakie są zatem powody odrzucenia reklamacji według rzeczoznawców?

- Potrafią napisać, że buty uległy zniszczeniu, ponieważ konsument zbyt intensywnie ruszał palcami u stóp - opowiada Longina Kaczmarek. - Albo, że klientka ma haluksy, dlatego obuwie się rozkleiło. Klienta przychodzi do sklepu i pokazuje, że żadnych haluksów nie ma. To też nie pomaga.

Zdaniem miejskiego rzecznika konsumentów często dochodzi do tak absurdalnych przypadków, a wszystko po to, by winą obarczyć konsumenta i reklamacji nie uznać.
Skontaktowaliśmy się ze sklepem CCC, w którym pan Sebastian kupił obuwie.

- Nie możemy udzielić państwu żadnych informacji. Proszę się kontaktować z rzecznikiem prasowym firmy CCC - usłyszeliśmy od kierowniczki salonu.
Niestety tutaj też nie udało się jeszcze uzyskać stanowiska.

Czekamy na odpowiedź firmy CCC, która ma przyjśc drogą mailową.

Co zatem zrobić w przypadku, gdy nasza reklamacja została odrzucona przez niekompetencję rzeczoznawcy sklepu?

Longina Kaczmarek radzi, aby zgłosic sie do niezależnego rzeczoznawcy. W jej biurze znajduje się lista takich rzeczoznawców. Ale niestety, za taką opinię będziemy musieli zapłacić. Koszt to 15-30 zł. Jednak gdy udamy się z opinią niezależnego rzeczoznawcy do sklepu i ponownie złożymy reklamację, ta nie powinna już zostać odrzucona.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto