Zmiana koncepcji ws. parkingowca przy Trasie Zamkowej w Szczecinie. Wiadomo kiedy powstanie?

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Wizualizacja ilustrująca pomysł z marca 2013 roku. Wówczas pomysł na budowę parkingowca obok TZ przedstawił Maciej Sochanowski, projektant drogowy Wizualizacja Macieja Sochanowskiego
Nie za rok jak planowano, ale później, choć nie wiadomo dokładnie kiedy, ma powstać parkingowiec przy Trasie Zamkowej. Czemu jest taki istotny? Gdyż ma być ważnym elementem, aby po Szczecinie jeździło się i parkowało lepiej niż obecnie.

O parkingowcach w Szczecinie mówi się od lat. Obok strefy płatnego parkowania, płatnych i bezpłatnych parkingów niestrzeżonych, węzłów przesiadkowych, nowych linii autobusowych, wymiany torowisk, mają być elementem tzw. nowej polityki parkingowej.

Miasto mówi do kierowcy: zostaw auto w domu lub na parkingach, a my elegancko przewieziemy cię do centrum komunikacją miejską.

Parkingowiec przy Trasie Zamkowej miał powstać w 2022 r. Już wiadomo, że nie powstanie w tym terminie. Potwierdzenie znaleźliśmy w odpowiedzi Anny Szotkowskiej, zastępcy prezydenta Szczecina na interpelację grupy radnych. Powodem jest rozszerzenie koncepcji. M.in. o większą ilość miejsc parkingowych niż zakładano.

- Podczas wdrażania strategii dotyczącej wyłączania kolejnych ulic kategorii dróg publicznych w obszarze Starego Miasta dotychczasowa koncepcja zagospodarowania terenu pod Trasą Zamkową zostanie rozbudowana o dodatkowe elementy: zwiększenie obszaru parkingu, a co za tym idzie zwiększenie ilości miejsc parkingowych, uwolnienie przestrzeni miejskiej i przeznaczenie między innymi na cele związane z ruchem pieszych i rozwojem funkcji społecznych - wyjaśnia.

ZOBACZ TEŻ:

Przyznaje, że nowe oznaczają zmianę terminu budowy parkingowca. Nie wiadomo jednak o ile.

- Na skutek powyższych działań termin realizacji inwestycji ulegnie zmianie - dodaje Anna Szotkowska.

Jeszcze w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej.

Parkingowiec ma powstać przy prawej stronie Trasie Zamkowej patrząc od strony Odry. Zmieściłby co najmniej 300- 400 aut. Budowa obiektu nie oznacza, że znikną dotychczasowe miejsca pod estakadą, czyli płatne parkingi niestrzeżone.

Przy okazji wyburzona zostanie co najmniej jedna nitka Trasy Zamkowej tzw. łącznica z Nabrzeża Wieleckiego na Trasę Zamkową. Jest rzadko uczęszczana. W pobliżu parkingowca ma powstać Most Kłodny na Łasztownię. Parkingowiec będzie miał własny regulamin parkowania.

Ceny za parkowanie nie będą tak wysokie jak na placu Orła Białego, gdzie wysokie opłaty mają wymusić na kierowcach rotacje pojazdów.

ZOBACZ TEŻ:

Parkingowiec pod trasą miałby pomóc kierowcom, którym brakuje wolnych miejsc na coraz bardziej rozbudowanym Podzamczu.

Przypomnijmy, że w marcu 2013 roku pomysł na budowę parkingowca obok TZ przedstawił Maciej Sochanowski, projektant drogowy. Zaproponował zburzenie dwóch łącznic trasy i budowy w tym miejscu wielopoziomowego parkingu na około 1000 miejsc z możliwością wjazdu z Trasy Zamkowej. Ten projekt jest nadal aktualny, choć teraz czekają go poprawki.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ TAKŻE:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie