Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyniki egzaminów gimnazjalnych. Nasi uczniowie najsłabsi w okręgu

Redakcja MM
Redakcja MM
Wyniki egzaminów gimnazjalnych. Nasi uczniowie najsłabsi w okręgu
Wyniki egzaminów gimnazjalnych. Nasi uczniowie najsłabsi w okręgu Sebastian Wołosz
Gimnazjaliści z województwa zachodniopomorskiego w teście końcowym wypadli najsłabiej w okręgu i uzyskali niższy wynik niż średnia krajowa.

**

Małgorzata Klimczak

[email protected]**
Do egzaminu gimnazjalnego w województwie zachodniopomorskim w kwietniu przystąpiło 15 809 uczniów III klasy gimnazjum. Znamy już wyniki.
Uczniowie za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 64,86% punktów (w kraju 68 %), z matematyki bardzo słabo bo tylko 43,93% (w kraju 47 %). Za rozwiązanie zadań z historii i wiedzy o społeczeństwie gimnazjaliści uzyskali średnio 56,63% punktów (59 % w kraju).

Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, a w części matematyczno-przyrodniczej - odrębne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zestawy zadań z języka obcego nowożytnego albo tylko na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

- Na podstawie wyników tegorocznego egzaminu można stwierdzić, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami wymagającymi wyszukania informacji w różnych tekstach kultury występujących w arkuszu z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie - komentuje Zofia Hryhorowicz, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu. - Z matematyki wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z tekstu i rysunku, a z przedmiotów przyrodniczych - umiejętnością interpretowania danych przedstawionych na wykresie.

Na podstawie wyników tegorocznego egzaminu można wskazać również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej.

- Trudność sprawiły uczniom zadania sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej - dodaje Zofia Hryhorowicz. - Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.

Uczniowie otrzymają świadectwa 27 czerwca.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto