Na pierwszym statku m/v SPICA załadowane były 54 kontenery, natomiast na drugim statku m/v Chapman trzon powracającego sprzętu PKW. Ponad 200 metrowy m/v Chapman pomieścił między innymi 384 kontenery, 8 śmigłowców, 170 pojazdów oraz pozostały sprzęt logistyczny.
Zobacz też: Żołnierze wrócili z Iraku. Wideo i zdjęcia
Operacja wyładunku rozpoczęła się w godzinach rannych i trwała przez trzy doby. Przy takiej ilości sprzętu i kontenerów należało przygotować prawidłowy system rozładunku oraz regulacji ruchu w porcie.
Zadanie to z Szefostwa Transportu i Ruchu Wojsk – Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk otrzymała Wojskowa Komenda Transportu (WKTr) Szczecin, tworząc doraźnie Portową Grupę Kontroli Ruchu, której szefem był komendant WKTr Szczecin mjr Krzysztof Wróblewski. Całość operacji rozładunków statków przebiegła bezpiecznie i terminowo, w czym duża zasługa oficerów i pracowników Portowej Grupy Kontroli Ruchu.
Portową Grupę Kontroli Ruchu wspierali żołnierze z 1 kompanii regulacji ruchu z Bydgoszczy, którzy odpowiedzialni byli za bezpieczne przemieszczanie się pojazdów po porcie. Natomiast transportem rozładowanych kontenerów oraz sprzętu PKW Irak w głąb kraju zajęli się logistycy z 10 Brygady Logistycznej z Opola. Teraz sprzęt zostanie poddany gruntownym remontom aby mógł być nadal eksploatowany w kraju lub na misjach.
Więcej materiałów wideo: Szczecińscy żołnierze wrócili z Iraku
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?