Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje Szczecińskie: Rada nadzorcza jest od 2 lat niekompletna

Redakcja MM
Redakcja MM
Tramwaje Szczecińskie: Rada nadzorcza jest od 2 lat niekompletna
Tramwaje Szczecińskie: Rada nadzorcza jest od 2 lat niekompletna sxc.hu
Związki żądają rozmów w sprawie wyborów i piszą w tej sprawie do prezydenta Szczecina Piotra Krzystka.

Zarząd spółki twierdzi, że to wina związków zawodowych, które zmanipulowały wybory przed dwoma laty. Pat trwa. Urząd miasta zapowiada wkrótce spotkanie.

Spółka Tramwaje Szczecińskie posiada radę nadzorczą, która od dwóch lat działa w niepełnym składzie. Według opinii części związków zawodowych wina leży po stronie pracodawcy.

W spółce na 650 pracowników działa pięć organizacji, tj. OPZZ, Solidarność, Związek Zawodowy Tramwajarz, związki pracowników Golęcina i pracowników umysłowych. Ich zdaniem zarząd Tramwajów Szczecińskich nie chce wyrazić zgody na przeprowadzenie wyborów reprezentanta załogi do rady nadzorczej, przez co nie mają wglądu w sytuację spółki.

Związki zawodowe w kwietniu zwróciły się bezpośrednio do prezydenta Piotra Krzystka w sprawie wyboru przedstawiciela załogi do rady nadzorczej, prosząc o spotkanie. Do dziś nie otrzymały żadnej odpowiedzi.

– Spotkanie ze stroną związkową w celu omówienia sytuacji zaplanowano na połowę października – informuje Piotr Landowski z urzędu miasta.

Bliższy termin podaje prezes spółki, Kristian Wawrzyniak.

– Prawdopodobnie odbędzie się między 17 a 21 października – mówi. Kategorycznie jednak zaprzecza, jakoby to z winy zarządu spółki nie dochodziło do wyboru członka rady nadzorczej.

– W 2009 r. miał być wyłoniony z załogi jej członek – wyjaśnia. – Był ustalony regulamin wyborów. Kandydat musiał zebrać m.in. minimum 100 popierających
go podpisów. Jeden z pracowników zebrał ich 150. Wówczas związki same zmieniły treść regulaminu, dodając wymaganą datę poparcia. A że ten człowiek nie miał takiej rubryki, odrzuciły go. Sytuacja tak się zaogniła, że komisja konkursowa złożyła rezygnację. I w ten oto sposób do dziś nie mamy brakującego członka
Rady.

Pracownicy obawiają się też, że Tramwaje Szczecińskie będą zaciągały kredyt w wysokości 80 mln zł na zakup nowych tramwajów. To zaś może spowodować, że wszystkie dochody spółki zostaną przejedzone na spłatę kredytu.

MAREK RUDNICKI

Zobacz też:

Szczecińskie Tramwaje potrzebują 80 mln zł


Tramwaje w Szczecinie: Ma być cicho, szybko i bezpiecznie


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto