Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: ZDiTM w tajemnicy przed pasażerami skrócił linię A?

georgetases
georgetases
Szczecin: ZDiTM w tajemnicy przed pasażerami skrócił linię A?
Szczecin: ZDiTM w tajemnicy przed pasażerami skrócił linię A? Andrzej Szkocki
Trwają konsultacje w sprawie zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu pierwszego fragmentu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. ZDiTM najwyraźniej nie zamierza brać ich pod uwagę, ponieważ od 1 sierpnia ma zostać skrócona trasa linii A.

Od dwóch dni w na forach internetowych krążą pogłoski, jakoby linia A miałaby zostać skrócona tylko do pl. Rodła.

Informacje takie padły już przedwczoraj na forum Skyscrapercity, a kilka godzin później przechwycił je portali KOMIS, zajmujący się tematyką komunikacji miejskiej w Szczecinie, jednak do tej pory informacja nie została oficjalnie podana na stronach Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Jaki cel ma takie postępowanie i czy jest uczciwe wobec pasażerów?

Dopiero wczoraj Internauta z kręgów ZDiTM potwierdził na portalu KOMIS informację o skróceniu linii A. Użytkownik ten ukrywa się jednak pod pseudonimem, więc wciąż brakuje oficjalnego komunikatu o tym, że decyzja ta nabrała urzędowej mocy.

W międzyczasie użytkownicy przytoczonych portali podali szereg danych, które wskazują, jak duże jest obłożenie linii A na kasowanym odcinku.

Decyzja o skróceniu linii A jest decyzją bardzo kontrowersyjną, ponieważ linia ta służy pasażerom na odcinku Niebuszewa i Żelechowy. **Wbrew obiegowemu przekonaniu linie pospieszne przewożą bardzo dużo pasażerów na lewobrzeżu.
**

Czytaj również: Szczeciński Szybki Tramwaj. Autobusów pospiesznych będzie mniej, albo wcale


KOMENTARZ

Pomińmy fakt, że urzędnicy w ZDiTM ignorują pasażerów. Ale dlaczego nie poinformowali o tym, mimo że zmiany wchodzą w życie już za niecały tydzień?

Można wyobrazić sobie to zamieszanie, pasażerów tłumaczących się przed kontrolerami z niewiedzy o zmianie trasy. Tak się nie postępuje.

Nie od dziś wiadomo, że w niektórych kręgach panuje przekonanie, że autobusy pospieszne należy skasować, aby zmusić pasażerów do korzystania z oddanej niedługo linii szybkiego tramwaju.

Tramwaj kończący bieg w polu, z przystankami daleko usytuowanymi od zabudowań nie miał szans konkurować z lubianymi przez pasażerów liniami pospiesznymi, za przejazd którymi pasażerowie płacą wyższą cenę.

Mimo licznych protestów ZDiTM nie wiele sobie robi z opinii pasażerów, powołując się na zdania ekspertów, którzy najczęściej pochodzą z innych miast, a już na pewno nie podróżują szczecińską komunikacją miejską.

Zastanawia fakt dlaczego takie zagrywki stosuje się na kilka miesięcy przed wyborami.

Doprawdy, pracowników Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w nich nie wybierzemy, jednak to od nas zależeć będzie jakie osoby wybierzemy na radnych, którzy to z kolei mają wpływ na obsadę ZDiTM.

Warto zatem przypomnieć pewnym osobom, że radni miasta, mogą nie wybaczyć im faktu zachwiania szans na reelekcję. Jednak to jest najmniejszy problem.

Dużo większym jest fakt, że takie odcinanie pasażerów od wygodnych środków komunikacji publicznej może skierować dużo z nich do samochodów, a to poskutkuje znaczącym natężeniem korków.

Zobacz również: Szczeciński Szybki Tramwaj. Prace (prawie) na półmetku

Szczeciński Szybki Tramwaj. Czytaj więcej:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto