Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Tu zielone światło jest za krótko. Zimą będzie duży problem

Robert Duchowski
Robert Duchowski
Kierowcy wskazują nam miejsce, gdzie powinna nastąpić zmiana w ...
Kierowcy wskazują nam miejsce, gdzie powinna nastąpić zmiana w ... Sebastian Wołosz
Kierowcy wskazują nam miejsce, gdzie powinna nastąpić zmiana w cyklu sygnalizacji. To skrzyżowanie ulicy 26 Kwietnia z ulicą Santocką.

Marek Jaszczyński
[email protected]

– Pisaliście o tym, że na ulicy Warcisława bardzo krótko dla samochodów trwa zielone światło i przez to tworzą się korki – pisze do redakcji pan Sebastian. – Wydaje mi się, że podobnych miejsc jest w Szczecinie dużo więcej. Te krótkie czasy zielonego sygnału będą stanowiły szczególny problem w zimie – jak będzie ślisko, wówczas nawet te kilka aut nie zdąży ruszyć. Moim zdaniem przykładem dziwnego ustawienia długości świateł jest ulica 26 Kwietnia na skrzyżowaniu z ulicą Santocką. Ilekroć tamtędy przejeżdżam (głównie w godzinach porannych, około godz. 8 rano) to zawsze na ulicy 26 Kwietnia, która jest ulicą z  pierwszeństwem przejazdu, stoi sporo samochodów. A ulica Santocka jest prawie pusta.

Zdaniem mężczyzny regulacja działania sygnalizacji jest konieczna ze względu na to, że ulica 26 Kwietnia i dalej ulica Taczaka od kilku lat stanowi ważny ciąg komunikacyjny do Krzekowa.

Ustaliśmy, że jest szansa na poprawienie płynności ruchu w tej części miasta.

– Sprawdzimy jak wygląda natężenie ruchu – mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. – Jeżeli wprowadzenie zmian
będzie zasadne, postaramy się je wprowadzić tak, by zwiększyła się płynność ruchu.

Przypomnijmy, że jest gotowa dokumentacja projektowa wykonana przez konsorcjum firm Aster i Budinfo z Krakowa. Udało nam się dotrzeć do projektu i dowiedzieć
się na czym mają polegać zmiany na skrzyżowaniu.

– W ramach projektu przewidziano wykonanie systemu detekcji pojazdów (pętle indukcyjne i detektory radarowe) oraz przycisków dla pieszych – tłumaczy Karol Andruchowicz z firmy A-Ster s.c. – Zostanie dobudowany pas do lewoskrętu na zachodnim wlocie ulicy 26 Kwietnia. A sterowanie tej relacji będzie się odbywać sygnałem kierunkowym.

Projekt zakłada także zmianę organizacji ruchu na wschodnim wlocie ul. 26 Kwietnia. Tutaj powstanie wydzielony pas do lewoskrętu, zamiast pasa wspólnego do jazdy w lewo i na wprost. W tym przypadku sterowanie także będzie się odbywać sygnałem kierunkowym. W zamian prawy, skrajny pas będzie przeznaczony do jazdy na wprost i w prawo zamiast tylko w prawo i sterowany sygnałem ogólnym.

Na wlotach ul. Santockiej i na wschodnim wlocie ul. 26 Kwietnia pojawią się „zielone strzałki”. Projektanci zaplanowali także korektę oznakowania przejść dla pieszych i oznakowania poziomego (m.in. linie warunkowego zatrzymania, powierzchnie wyłączone z ruchu).

Trudno podać termin przekazania kompletu dokumentacji do ZDiTM, gdyż to skrzyżowanie stanowi tylko część zadania (w sumie 53 skrzyżowań), a umowa przewiduje przekazanie dokumentacji całości jednocześnie.

Projekt skrzyżowania 26 Kwietnia – Santocka w Szczecinie powstaje w ramach zadania „Opracowanie dokumentacji projektowej – dostosowanie sygnalizacji do obowiązujących przepisów (Etap II)”.

Na tym skrzyżowaniu będzie badane natężenie ruchu i być może zostanie wydłużony zielony sygnał dla jadących ulicą 26 Kwietnia.

Fot. Sebastian Wołosz

Zmień swoje drogowe miasto


Czekamy na Wasze interwencje!

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto