Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Czy podwyżki cen biletów można było uniknąć?

Konto na zbyciu
Konto na zbyciu
Wiele osób narzeka na ceny biletów komunikacji miejskiej. Nie ...
Wiele osób narzeka na ceny biletów komunikacji miejskiej. Nie ... Marcin Bielecki
Wiele osób narzeka na ceny biletów komunikacji miejskiej. Nie trudno się dziwić.

Niedługo zakup biletów będzie niewiele mniejszym wydatkiem od utrzymania małego auta, a w przypadku sprzyjających warunków być może nawet wyższym. Dlaczego zatem komunikacja miejska musi być taka droga? Czy to przez drożejące paliwa? Niekoniecznie.

Niedawno odbyły się badania potoków w pojazdach komunikacji miejskiej. Pozostaje nam mieć nadzieję, że ZDiTM wyciągnie z wyników badań adekwatne wnioski i zapobieże następnym podwyżkom, do których wysokie ceny ropy mogą być pretekstem. Obecnie w Szczecinie wykonuje się mnóstwo nierentownych kursów, zwłaszcza w godzinach międzyszczytowych, a także wieczornych, jak i porannych.

Tak więc przykładowo o godzinie 11, kiedy wszyscy przebywają w pracy, częstotliwość kursowania jest większa niż np. o godzinie 18. zarówno późnym wieczorem, jak i wczesnym rankiem mamy całe multum kursów nie cieszących się dużą frekwencją.

Warto by zauważyć, że w Szczecinie od wielu lat upada przemysł, a więc branża, której pracownicy stanowili dużą rzeszę pasażerów podróżujących wczesnym rankiem i późnym wieczorem.

Jak zatem możemy oczekiwać przyjaznych cen biletów, jeżeli wiele kursów przewozi pasażerów w liczbie, która bez zmieści się do malucha?

Konkurs "Żywe Miasto". Zostań dziennikarzem obywatelskim MM. Opublikuj artykuł, zgarnij honorarium!

Można odnieść wrażenie, że ostatnimi laty w Szczecinie wykształciło się przekonanie, że jakość komunikacji miejskiej zależy od liczby jej kursów bez względu na to, czy są potrzebne, czy nie. Rozbudowanie rozkładów jazdy uważa się za czynnik zwiększający atrakcyjność komunikacji miejskiej. Niestety wcale tak nie jest, a puste kursy są tylko generatorem kosztów, wszak powietrzu nie można wypisać opłaty dodatkowej za jazdę bez biletu. Gdyby obcięto nierentowne kursy, z pewnością wystarczyłoby na lepsze dbanie o tabor, mycie go, tudzież drobne konserwacje.

Tak więc jak napisałem we wstępie. Miejmy nadzieję, że ZDiTM lepiej dostosuje rozkłady jazdy do potrzeb, bowiem tylko to może nas uchronić przed dalszymi podwyżkami.

Zmień swoje drogowe miasto


Czekamy na Wasze interwencje!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto