Dzięki temu Szczecinowi przybędzie kolejnych 10. nowoczesnych tramwajów, na dodatek zrobionych w Szczecinie na bazie tramwajów typu 105 N.
Najpierw nadwozia, potem tramwaje
Spółka ogłosiła przetarg na dostawę 10 trzydrzwiowych nadwozi (5 nadwozi wagonów sterujących i 5 tzw. doczep czynnych).
- Wykonawca, który wygra postępowanie będzie miał czas do stycznia 2013 r. na realizację całego zadania - informuje Dariusz Wołoszczuk z biura promocji i informacji UM Szczecin. - Pierwsze dwa nadwozia będą musiały trafić do Szczecina najpóźniej 100 dni po podpisaniu umowy z wykonawcą, następne 4 – 250 dni od zawarcia umowy, pozostałe do połowy stycznia 2013 r.
Zgodnie z zapisami specyfikacji każdy z wagonów będzie musiał mieć długość od 13,5 – 13, 9 m., szerokość 2,35 m. – 2,4 m.
Po dostarczeniu do Szczecina pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie wyposażą wagony we wszystkie elementy i urządzenia niezbędne do włączenia wagonów do eksploatacji.
- Po szczecińskich torowiskach jeździ już jeden skład zmontowany od podstaw w Szczecinie - mówi Wołoszczuk. - Kolejny taki dwuwagonowy skład jest montowany w warsztatach przy ul. Klonowica w Szczecinie. Wkrótce trafi do zajezdni tramwajowej w al. Wojska Polskiego.
Modernizacja 10 wagonów jest możliwa dzięki pozyskaniu przez spółkę finansowania zewnętrznego w ramach programu „Zintegrowany system transportu publicznego w obszarach metropolitalnych”. Oprócz modernizacji wagonów 105 N w ramach tego programu zmodernizowanych zostanie 18 tatr.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?