Dziś w miejscu planowanej kilka lat temu drogi rowerowej, na części chodnika wzdłuż al Piastów w Szczecinie przy jezdni od pl. Szyrockiego w stronę Narutowicza wyznaczone są miejsca parkingowe rozszerzonej niedawno Strefy Płatnego Parkowania.
- To kuriozalne, ponieważ SPP sama w sobie ma zachęcać do rotacji pojazdów, do wybierania innych środków transportu niż samochody. Tymczasem blokuje się miejsce, w którym miała powstać droga rowerowa. To pokazuje pewien brak konsekwencji w działaniach miasta - ocenia Tomasz Loga, były pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej w Szczecinie.
Przypomnijmy, że trzy lata temu miasto planowało zrezygnowało z budowy infrastruktury rowerowej łączącej al. Piastów z ul. Mieszka I i ul. Powstańców Wielkopolskich, choć projekt był już gotowy, a nawet poprzedzony konsultacjami. Był to plan bardzo ambitny, bo zakładał m.in. obustronne drogi rowerowe wzdłuż al. Piastów i modernizację wszystkich sygnalizacji świetlnych w tejże alei. Oficjalnie zrezygnowano, ponieważ jedyna oferta przekraczała przewidziany budżet (około 8,5 mln przy 7 mln unijnej dotacji) o około 4,3 mln zł. Miasto jednak nie powtórzyło przetargu, temat porzucono, a dofinansowanie przepadło. Wówczas z funkcji zrezygnował także wspomniany Loga.
ZOBACZ TEŻ:
Okazuje się jednak, że miasto wciąż dostrzega niekompletność infrastruktury rowerowej pomiędzy al. Piastów i ul. Mieszka I.
- Po rezygnacji z tego przetargu jedynym rozważanym rozwiązaniem było poprowadzenie drogi rowerowej od pl. Szyrockiego w stronę ul. Narutowicza - mówi Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w szczecińskim urzędzie.
Czy obecne wytyczenie strefy w al. Piastów nie wyklucza ewentualnej ścieżki? Adamczyk twierdzi, że nie i dodaje, że temat ma szansę powrócić w przyszłym roku, jeśli uda się go umieścić w przyszłorocznym budżecie. Swego czasu do nierezygnowania z uspójnienia infrastruktury rowerowej w tym obszarze miasta namawiało prezydenta stowarzyszenie Rowerowy Szczecin.
"Proponujemy aby jednak nie zarzucać całkowicie budowy infrastruktury rowerowej w rejonie Piastów tylko ograniczyć ją do budowy dwukierunkowej drogi dla rowerów na odcinku od ul. Powstańców Wielkopolskich do Narutowicza (po stronie wschodniej) z przejazdem rowerowym na wysokości ul. Sowińskiego. Natomiast w ciągu ul. Ku Słońcu proponujemy wyznaczenie pasów rowerowych" - apelowali w kwietniu 2018 roku aktywiści z RS.
ZOBACZ TEŻ:
Stworzenie tu bezpiecznych rozwiązań dla jednośladów ułatwiałoby nie tylko poruszanie się z centrum na Pomorzany (droga rowerowa ma powstać też w ramach przebudowy al. Powstańców Wielkopolskich) czy Gumieniec, ale również usprawniałoby komunikację w stronę Kołbaskowa, gdzie na terenie gminy powstają wciąż kolejne odcinki tras rowerowych.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie od 31.03.2021 większa i droższa. Jak miasto tłumaczy zmiany w SPP?
[g[8208049[/g]
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?