Według zapowiedzi miasta, głównym celem zmian jest zwiększenie dostępności miejsc postojowych w Śródmieściu. Strefa powiększy się o 58 ulic (bądź odcinków ulic). Na zachodzie przesunie się do ulicy Bohaterów Warszawy, po wschodniej stronie obejmie al. Wyzwolenia i Malczewskiego. Na południu nową granicą SPP będzie ul. Narutowicza.
- Szczecińska SPP w obecnej postaci nie spełnia swojego podstawowego zadania, czyli nie wymusza rotacji aut na wymaganym poziomie. Liczba zarejestrowanych pojazdów w Szczecinie przekracza dziś 300 tys. To dwa razy więcej w porównaniu z 2005 rokiem. 88 tys. aut codziennie wjeżdża do Szczecina z zewnątrz. Średnia wolnych miejsc w strefie w godzinach szczytu spadła do krytycznego poziomu 2,9 proc. Jeszcze gorzej jest na obrzeżach strefy. Prawidłowy poziom wolnych miejsc to 15-30 proc. Zbyt mała rotacja aut w centrum miasta jest spowodowana przede wszystkim nadmierną liczbą abonamentów i opłat zryczałtowanych. Pojazdy z opłatami długoterminowymi zajmują połowę strefy - tłumaczy motywy miasta Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki i Ochrony Środowiska w szczecińskim magistracie.
Adamczyk zaznacza, że przy obserwowanej od lat tendencji zwiększania się liczby aut w mieście, za 2-3 lata na skutek nieprawidłowego parkowania rozjechany byłby każdy trawnik w mieście.
ZOBACZ TEŻ:
- Czy wchodzące w życie podwyżki za parkowanie to nie czysty fiskalizm? - pytają niektórzy kierowcy.
Miasto wyjaśnia, że na sprawę nie można patrzeć jednowymiarowo.
- W tym roku wydamy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej 250 mln zł przy szacowanych wpływach na poziomie 70 mln. Obniżki cen za bilety sieciowe pokazują, jak ustawione są nasze priorytety w dziedzinie mobilności - wyjaśnia Adamczyk.
Dodaje też, że miasto prowadzi obecnie inwestycje, m.in. przebudowę torowisk czy budowę nowego torowiska na osiedlu Zawadzkiego, a w środę ogłoszony zostanie przetarg na modernizację roweru miejskiego. Te realizacje mają zwiększyć ofertę transportową mieszkańców, alternatywną do komunikacji indywidualnej.
- W tym roku zakończy się budowa węzłów przesiadkowych Granitowa, Szafera, Głębokie i Łękno. Powstaje (z dużymi problemami - przyp. red.) Szczecińska Kolej Metropolitalna. 1 kwietnia ruszą linie autobusowe nr 90 i 95, która będą obsługiwać ścisłe centrum. Latem planowana jest inauguracja roweru miejskiego IV generacji - informuje Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.
CZYTAJ WIĘCEJ:
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?