MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Skontroliwali autobusy w Szczecinie. Wnioski? Poważne wątpliwości

red
To jeden z pojazdów, który znalazł się na liście podejrzanych autobusów radnego Dorżynkiewicza. Radny twierdzi, że na kierowców, którzy często zgłaszają usterki wywierana jest presja, aby z mniejszymi i większymi awariami wyjeżdżali na trasę
To jeden z pojazdów, który znalazł się na liście podejrzanych autobusów radnego Dorżynkiewicza. Radny twierdzi, że na kierowców, którzy często zgłaszają usterki wywierana jest presja, aby z mniejszymi i większymi awariami wyjeżdżali na trasę
Skontrolowano 17 pojazdów, w dwóch przypadkach inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny. Powód? Nieszczelności w układzie hamulcowym, wycieki płynów eksploatacyjnych. Te dwa pojazdy to były stare modele z 1995 roku - mówi Zofia Byra, zastępca Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Inspekcja Transportu Drogowego wzięła na celownik komunikację miejską.

Skontrolowanych autobusów byłoby więcej, gdyby nie... ucieczka. - Inspektorzy mieli takie odczucie, bo autobusy odjeżdżały, gdy zbliżali się oznakowanym pojazdem, albo autobus nie musiał czekać w tym miejscu - próbuje wyjaśniać Zofia Byra.

Kontrola została przeprowadzona na prośbę Wojciecha Dorżynkiewicza, radnego PO. Po tym, jak informacja o kontroli ujrzała światło dzienne, do radnego zaczęli zgłaszać się kierowcy, informując o licznych nieprawidłowościach w Szczecińskim Przedsiębiorstwie Autobusowym „Dąbie” i Szczecińskim Przedsiębiorstwie Autobusowym „Klonowica” .

- Wskazywali, że stan 25 autobusów jest skandaliczny i część z nich od razu powinna zostać wycofana z użytku. Wskazywali przypadki, w których kierowcom został zabrany przez policję dowód rejestracyjny za brak sprawnych hamulców w autobusie, ale przez kolejny tydzień autobus ten wypuszczany był dalej na trasę z kwitkiem od policji - mówi Wojciech Dorżynkiewicz. - Czy wypuszczanie na trasę pojazdów z niesprawnymi hamulcami jest standardem? Czy to przypadkiem nie wpływa na bezpieczeństwo na pasażerów?

Efektem niepokoju związanego ze stanem technicznym autobusów jest interpelacja do Piotra Krzystka, prezydenta Szczecina. Zawiera listę 35 pojazdów ze SPAD i SPAK. - Kierowcy wnoszą o kompleksową kontrolę wszystkich wymienionych autobusów. Wskazują, że stan ich jest tragiczny i dalsze ich użytkowanie zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym - alarmuje radny.

Zobacz także: Radni ostro o rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto