Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rowerowa rewolucja w Szczecinie wzbudza sporo emocji. Nie tylko tych dobrych

Redakcja MM
Redakcja MM
Rowerowa rewolucja w Szczecinie wzbudza sporo emocji. Nie tylko tych dobrych
Rowerowa rewolucja w Szczecinie wzbudza sporo emocji. Nie tylko tych dobrych Andrzej Szkocki
Rozbudowa systemu tras rowerowych w Szczecinie wywołała dyskusję, zdania nowych radnych są podzielone. Szczegóły poznamy do marca przyszłego roku. Będzie wiadomo, jak i gdzie przemalują ulice.

Koncepcja ma pomóc w wytypowaniu ulic, na których będzie można wyznaczyć pasy ruchu dla rowerów bez potrzeby przebudowania układu drogowego.
Rewolucja rowerowa, bo pod taką nazwą jest znany projekt, zdobył uznanie szczecinian w podczas głosowania za Budżetem Obywatelskim 2015. 

Rowerowa rewolucja - 20 ścieżek rowerowych w mieście zdobyła - 3844 głosów.

Według wstępnych założeń, zmiana organizacji ruchu polegająca na wyznaczeniu pasów ruchu dla rowerów miałaby dotyczyć następujących ulic: 3 Maja, Potulickiej, Okulickiego, Słowackiego, Sikorskiego, Nowej, Dworcowej, Dubois, Pułaskiego, Śmiałego, Wilczej, Emilii Plater, Gontyny, Mickiewicza, Zaleskiego, Wielkopolska, Niedziałkowskiego, Krzywoustego, Witkiewicza i Kołłątaja. W sumie na tych ulicach może powstać ok. 20 km pasów rowerowych.

Projekty będą realizowane etapami. Wdrożenie zmian w organizacji ruchu na pierwszych wybranych ulicach może nastąpić już w II kwartale 2015 r., kolejnych pięciu w III kwartale. Pozostałe projekty powinny być gotowe pod koniec  roku.
Jednak nie wszyscy są zdania, że rozbudowa infrastruktury dla rowerzystów jest celowa.

- To bardzo delikatna materia, jest dużo krytycznych uwag, są miejsca gdzie przejeżdża jeden rower, a setki samochodów stoją w korku - mówi Robert Stankiewicz, radny klubu PiS w Radzie Miasta.

Rafał Niburski, radny PiS uważa, że należy dokonać przeglądu istniejących tras dla rowerzystów. - Ilu rowerzystów z nich korzysta? - pyta radny. -  Na przykład na ulicy Rayskiego: jaki jest sens utrzymywania dwóch ścieżek?

Wanda Nowotarska, autorka projektu "Rowerowej Rewolucji"   uważa, że proponowane zmiany są przemyślane.  

- Wybrane ulice były omawiane wielokrotnie z mieszkańcami - wyjaśnia Wanda Nowotorska.- To jest tylko wymalowanie pasów na jezdni.
Jako przykład tego jak daleko będzie sięgać ingerencja w istniejącą organizację ruchu podaje ulicę Wilczą.

- Na Wilczej zostaną dwa pasy tak jak dotychczas, zostanie wyznaczony pas dla rowerzystów o szer. 1,5 metra - mówi Nowotarska.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto