Zgodnie z zapisami umowy, pierwszych sześć pojazdów producent musi dostarczyć nie później niż do 25 kwietnia 2013 roku (180 dni od podpisania umowy). Kolejnych 16 dotrze do miasta pomiędzy październikiem 2013 a końcem marca 2014 roku.
– Wartość kontraktu wynosi ok. 150 milionów złotych – mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. – Pieniądze na zakup tramwajów pochodzić będą z kredytu zaciągniętego przez spółkę, środków własnych i dofinansowania z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Umowę na dofinansowanie spółka podpisze już niebawem.
Jednorazowo nowy tramwaj zabierze 200 pasażerów. Standardowo pojazdy będą klimatyzowane i pomalowane w barwy Floating Garden. Przebieg trasy, czasy przejazdu pomiędzy przystankami pokazywać będą specjalne elektroniczne tzw. termometry. We wnętrzu i na zewnątrz pojazdu zamontowanych zostanie jeszcze więcej kamer monitoringu z możliwością rejestracji dźwiękowej rozmów motorniczego z pasażerem. Nowością będzie stojak rowerowy. Pojazdy będą się nieco różnić od swoich poprzedników jeżdżących już po Szczecinie.
– Nowe Swingi będą krótsze: długość tramwaju wyniesie 30,12 m (poprzednie 31,82 m.) i jeszcze bardziej przyjazne osobom niepełnosprawnym i osobom z małymi dziećmi: w tramwajach zamontowane będą dwie rozkładane rampy, w celu ułatwienia korzystania z automatu do sprzedaży biletów przez osoby na wózkach inwalidzkich urządzenia zostaną zamontowane 15 cm niżej, elektroniczna tablica z numerem linii dla osób niedowidzących będzie większa, pojazdy wyposażone będą w bezprzewodowy i bezpłatny internet – dodaje Dariusz Wołoszczuk.
Od 6 grudnia mamy najnowcześniejszy spalinowy zespół trakcyjny w Polsce. To link, który kursuje na linii ze Szczecina do Kołobrzegu. Pociąg w inauguracyjną podróż z pasażerami wyjechał z Kołobrzegu do Szczecina. Po kilkudziesięciu minutach odjechał z powrotem.
SA139, bo takie oznaczenie ma link, posiada system klimatyzacji oraz system informacji pasażerskiej. Pojazd może osiągać prędkość 120 kilometrów na godzinę. Pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego internetu. Niska podłoga w strefie wejść oraz oraz wysuwane stopnie znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z peronów.
Bydgoska Pesa zrobi dla nas dwa takie spalinowe składy. Zostały zaprojektowane do obsługi przewozów regionalnych po polskich i niemieckich torach. Konstrukcja linka gwarantuje tak pasażerom, jak i obsłudze wysoki poziom bezpieczeństwa.
Drugi link dotrze do Szczecina w połowie 2013 roku. Obecnie linki jeżdżą już po Czechach, zamówili go też dwaj przewoźnicy niemieccy, w tym Deutsche Bahn.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?