Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po redakcyjnym dyżurze

Joanna Maszkiewicz
Joanna Maszkiewicz
W piątek w naszej redakcji dyżurowała Wanda Rzeźnicka – Miluch. Odpowiadała na wszystkie państwa pytania, dotyczące Sądu Konsumenckiego.

- Administrator ze wspólnoty mieszkaniowej zakładał u mnie ciepłomierz, ale się pomylił i zamontował złe urządzenie. Zgłosiłem mu reklamacje, ale mnie zignorował. Czy w takim wypadku mogę sprawę zgłosić do Sądu Konsme?

- Nie, z tego co Pan mówi, to ciepłomierz nie był przez Pana zakupiony u Administratora, nie podpisał pan żadnej umowy z administratorem. Poza tym w opisanym przez Pana przypadku administrator nie jest przedsiębiorcą, a Sąd Konsumencki rozwiązuje jedynie sprawy dotyczące sporu między konsumentem a przedsiębiorcą.

- Jakie dokumenty należy złożyć w Sądzie Konsumenckim, żeby sprawa została rozpatrzona?

- Konsument musi złożyć i wypełnić pozew, którego formularz jest dostępny na naszej stronie internetowej lub w sekretariacie Sądu Konsumenckiego, który się mieści przy Wałach Chrobrego w gmachu Urzędu Wojewódzkiego. Poza tym powinien mieć przy sobie wszystkie dokumenty związane ze sprawą, np. paragon, fakturę, korespondencję pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą itp. W pozwie należy opisać historię sprawy, określić jakie jest nasze żądanie i wobec kogo je kierujemy.

- Czy wszystkie sprawy trafiają do Sądu Konsumenckiego?

- Aby sprawa została rozpatrzona przez sąd polubowny, obie strony muszą wyrazić na to zgodę. Jeżeli przedsiębiorca odmówi, wówczas Sąd Konsumencki nie może sprawy rozpoznać, a konsumentowi pozostaje sąd powszechny.

- Do 12 grudnia mam na gwarancji pralkę. Od pierwszego dnia, gdy ją kupiłam nie działała tak jak powinna. Chodziła za głośno i rwała ubrania. Wzywałam gwaranta, ale nie wykazał chęci, aby się zająć tą sprawą. Poszłam z reklamacją do sprzedawcy, ale odmówił wymiany sprzętu. Co mam robić?

- Proszę jeszcze raz pójść do sprzedawcy, aby złożyć reklamację. Tym razem z tytułu niezgodności towaru z umową. Jeżeli odmówi wymiany sprzętu albo zwrócenia pieniędzy, proszę przyjść do Sądu Konsumenckiego ze wszystkimi dokumentami.

 

Fot. Jakub Jurcan 

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto