MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe kontrapasy w centrum budzą kontrowersje

Redakcja MM
Redakcja MM
Budowa kontrapasów na ul. Rayskiego w Szczecinie
Budowa kontrapasów na ul. Rayskiego w Szczecinie Andrzej Szkocki
Rowerzyści na tak, ale przedsiębiorcy są przeciwni.

Na początku czerwca ulice Śląska i Rayskiego przeszły modernizację. Wymieniono nakładkę asfaltową, pomalowano kontrapasy rowerowe i zmieniono sposób parkowania. Przeobrażenia nie wszystkim przypadły do gustu.

- Prowadzimy na Rayskiego działalność usługową, największym problemem tu były i będą miejsca parkingowe, których notorycznie brak – napisała do redakcji Agata Kania z firmy Meritum. – W tej sytuacji miasto zamiast dążyć do rozwoju miejsc parkingowych zrobiło remont i usunęło połowę miejsc tworząc w tym miejscu najbardziej chyba niebezpieczną ścieżkę rowerową. Bez miejsc parkingowych nie będziemy mieli klientów i kolejne osoby w tym mieście będą bez pracy. Przecież tą ścieżkę można było poprowadzić ciut dalej i zostawić taką ilość miejsc, która była! Zastanawiamy się nad złożeniem pozwu o odszkodowanie za obniżenie wartości nieruchomości i utrudnianie prowadzenia działalności gospodarczej.

Decyzję o zmianach na ulicach Rayskiego i Śląskiej tłumaczy Bartosz Skórzewski, prezes Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

– Kontrapasy pojawiły się na wniosek naszego stowarzyszenia – mówi Skórzewski. – Są bezpieczne i profesjonalnie wykonane. Mają ułatwić poruszanie się rowerzystom w okolicach placu Grunwaldzkiego. Jeśli chodzi o zmniejszoną ilość miejsc parkingowych to zdecydowano się na taki krok, aby uwolnić chodniki od aut. Wniosek w tej sprawie złożyło Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina.

SENS chciał uwolnić chodniki o aut w ramach przedłużenia na ulicy Rayskiego deptaka Bogusława.

– W ubiegłym roku zebraliśmy blisko 1500 podpisów pod petycją dotyczącą przedłużenia deptaka Bogusława – mówi Borys Specjalski, prezes SENS-u.– Niestety nie zrealizowaliśmy tej koncepcji w takiej formie jak chcieliśmy. Udało się jednak pójść na kompromis i to uważamy za duży sukces. Wreszcie na Rayskiego pojawił się szeroki trakt pieszy, który mam nadzieję, stanie się łącznikiem między deptakiem Bogusława, a placem Grunwaldzkim. Liczymy, że te zmiany będą krokiem do rozwinięcia deptaka i realizacji dawnej koncepcji deptaka gwieździstego wokół placu Zamenhofa.

Zobacz też:

Budują nowe kontrapasy w centrum Szczecina [zdjecia]

Rayskiego: Uwolnią chodniki od aut


Pierwszy kontrapas rowerowy w Szczecinie. Zobacz, jak legalnie jechać pod prąd (wideo)


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto