W ramach zadania wybudowano 2 600 m drogi rowerowej oraz wyremontowano lub wybudowano 1 420 m chodnika. Miejscami dokonano drobnych poprawek w infrastrukturze drogowej – poprawiano geometrię skrzyżowań.
Ścieżka rowerowa jest jednym z etapów Trasy Wokół Zalewu Szczecińskiego.
Kilka lat temu w ramach tego samego przedsięwzięcia wybudowano około 3,5 km odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Przestrzennej.
Dzięki temu rowerzyści już teraz mogą przemieszczać się wygodnie na odcinku blisko 6 km od Mostu Cłowego do... płotu ogrodów działkowych przy ul. Szybowcowej, na którym nowy odcinek drogi został zakończony.
W planach jest bowiem budowa kolejnego odcinka w kierunku ul. Goleniowskiej, który na odcinku około 15 metrów będzie przebiegał obecnymi terenami działkowymi. Projekt inwestycji jest już gotowy.
Na budowanym obecnie odcinku brakuje jeszcze oznakowania poziomego i wymalowanych na jezdni wysepek, przejść i przejazdów rowerowych.
Od strony praktycznej w przypadku nowej drogi rowerowej warto wspomnieć o kilku aspektach odróżniających tę inwestycje od innych ścieżek w mieście.
Droga wykonana jest w całości z nawierzchni bitumicznej. Na całej długości zachowano tzw. ciągłość nawierzchni przy wjazdach do posesji. Daje to rowerzyście większy komfort i bezpieczeństwo. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca łatwiej zauważy drogę rowerową i ma jasną informacje o tym, kto ma w danym miejscu pierwszeństwo.
Niestety, na niektóre rozwiązania rowerzyści mogą narzekać. Na niemalże każdym wjeździe do posesji wbudowane są betonowe krawężniki powodujące kołysanie i wstrząsy roweru. Niekiedy można narzekać również na zbyt słabe wyprofilowanie podjazdów.
Brak chodnika dla pieszych na dużym odcinku lub zbyt wąskie chodniki – niekiedy o szerokości mniejszej niż 0,5 metra! – co jest niezgodne z polskimi normami powoduje, iż drogą rowerową już spaceruje wielu pieszych.
W skrajni drogi rowerowej znajdują się również słupy elektryczne - rowerzyści musza uważnie patrzeć przed siebie.
Na jednym ze skrzyżowań cykliści nie są zbyt dobrze widoczni, bowiem przejazd rowerowy zasłania drzewo.
Naszą wycieczkę zaczynamy od ulicy Pokładowej przy skrzyżowaniu z E.Gierczak:
Krawężniki mają wysokość bliską 0 cm co jest niewątpliwym atutem:
Często jednak są całkowicie zbędne:
Dla komfortu rowerzystów wymieniono również nawierzchnię na przejazdach z okolicznymi drogami:
W rejonie ul. Szybowcowej powstało drogowe kuriozium – słup stojący na środku ulicy – ma być jednak wykonana jeszcze wysepka na jezdni:
Na drodze rowerowej istnieje duże zagrożenie kolizji z pieszymi:
Na trasie trzeba uważać na słupy:
Rowerzyści muszą też uważać na skrzyżowaniach z ulicami - widoczność jest miejscami bardzo kiepska:
Droga rowerowa gdzieś musi się kończyć – w tym przypadku na płocie:
W tym roku rowerzyści mogą liczyć jedynie na drobne inwestycje rowerowe.
Niespełna miesiąc temu aż 3,5 mln szczecińscy radni zabrali z budżetu na inwestycje rowerowe po to by... załatać dziury w drogach.
Rowerzyści nie mogą więc liczyć na poprawę połączenia ul. Panieńskiej z mostem Cłowym.
Miasto planuje natomiast ogłosić przetarg na budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na Derdowskiego. Rowerzyści mogą też liczyć na inne niespodzianki i udogodnienia w poruszaniu się rowerem po mieście
Prace budowlane na zlecenie miasta wykonuje firma PRD POL-DRÓG NOWOGARD S.A.
Drogę zaprojektowała pracownia „Projektowanie Nadzory Ekspertyzy Budowlane
Stanisław Kamiński”.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?