- Początkowo chcieliśmy wprowadzić do naszej przestrzeni ruchomą ławkę miejską – tłumaczy Patrycjusz Zarzeczański z firmy SzczecinMade. - Chodzi o to, aby obiekt można było wykorzystać podczas dużych imprez jak np. Dni Morza i identyfikować nasze miasto z konkretnym produktem. Chcielibyśmy też połączyć możliwość "obrendowania" kosza ze względu na zmieniające się wydarzenia.
Szczecinianie wiedzą, że do plaży i morza dzieli nas prawie 100 km. Nasi goście często są tym zaskoczeni. Właśnie tak narodził się pomysł ustawienia plażowych koszy na Bulwarze Gdyńskim.
- Nie chcemy tak do końca wyprowadzać z błędu osób, które spodziewają się w Szczecinie wybrać nad morze – mówi żartobliwie Patrycjusz Zarzeczański. - Poszukiwaliśmy również rozwiązań dla spacerowiczów, którzy nie zawsze mają gdzie podładować swoje urządzenia takie jak tablet czy telefon.
W górnej części koszy zamontowano baterię słoneczną umożliwiającą pobór energii. Wbudowano także kable z końcówkami do iphonów oraz micro usb. Z czasem może pojawi się wi-fi. Czekając na doładowanie baterii, będzie można napić się świeżej kawy z lokalnej palarni.
- Jeden z koszy będzie powiększony i dostosowany do sprzedaży kawy – tłumaczy Zarzeczański. - Kawa też powinna być identyfikowana z miastem, dlatego chcemy skorzystać z miejscowej palarni. Myślimy również o organizacji lokalnych wydarzeń.
Przy projekcie firma współpracuje z Żeglugą Szczecińską. Jako lokalizację wybrano Bulwar Gdyński z dwóch powodów. Po pierwsze panują tam lepsze warunki dla baterii słonecznych, po drugie nowa atrakcja przyciągnie na drugą stronę miasta więcej osób.
Korzystanie z siedziska jest całkowicie bezpłatne. Na razie planowane jest wdrożenie jednego dużego kosza – pełniącego funkcję barku, oraz trzech koszy siedzisk, do tego będą ustawione leżaki.
- Wraz z wzrostem zapotrzebowania będziemy dodawać kolejne siedziska – mówi Zarzeczański. - nie możemy też zastawić całego terenu. Czekamy jeszcze na dokończenie formalności, tak by wszystko było zgodne z prawem i wymogami technicznymi. Myślę, że jeszcze w tym miesiącu będzie widać pierwsze efekty naszej działalności. Chcielibyśmy by nasz produkt był dobrą promocją Szczecina nie tylko w Polsce, ale i na tle Europy.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?