Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na Obwodnicy Śródmiejskiej w Szczecinie brakuje zielonej fali

Redakcja MM
Redakcja MM
Na Obwodnicy Śródmiejskiej w Szczecinie brakuje zielonej fali
Na Obwodnicy Śródmiejskiej w Szczecinie brakuje zielonej fali Andrzej Szkocki
Zmotoryzowani narzekają, bo muszą czekać na zielone światło przed każdym skrzyżowaniem na Obwodnicy Śródmiejskiej w Szczecinie.

Marek Jaszczyński
marek.jaszczyń[email protected]

– Zbudowano obwodnicę od ulicy Wilczej do ulicy Niemierzyńskiej – mówi Maciej Koniuszewski, nasz Czytelnik. – Jaki jest sens wydawania ogromnych pieniędzy na takie ulice, jeśli w obie strony trzeba czekać prawie na każdych światłach? Nie ma tam praktycznie żadnej synchronizacji.

Po sugestii Czytelnika zwróciliśmy o wyjaśnienie problemu do Zespołu do spraw Organizacji Ruchu w szczecińskim magistracie.

Okazuje się, że znany jest problem braku koordynacji sygnalizacji świetlnych na Obwodnicy Śródmiejskiej.

– Poszczególne skrzyżowania, jak również sygnalizacje świetlne, powstawały podczas odrębnych zadań inwestycyjnych na przełomie kilku lat – tłumaczy Marcin Charęza, szef zespołu. – Obecnie, mając na uwadze oddanie do użytku kolejnych skrzyżowań w ciągu Obwodnicy Śródmiejskiej, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska wraz z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego podejmie działania mające na celu skoordynowanie wszystkich sygnalizacji świetlnych umożliwiając płynny ruch pojazdów.

W ubiegłym roku skoordynowane zostały ze sobą dwa skrzyżowania: skrzyżowanie ulic Przyjaciół Żołnierza, Wilcza, Obotrycka, Komuny Paryskiej ze skrzyżowaniem Przyjaciół Żołnierza z Przyjaciół Ronda. Znany jest również problem wynikający z istniejącego natężenia ruchu na relacji ul. Papieża Pawła VI – ul. Wszystkich Świętych.

– Poczyniono wstępne działania mające na celu rozważenie możliwości zmiany istniejącego programu sygnalizacji świetlnej umożliwiającej zwiększenie zarówno przepustowości jak i natężenia ruchu na tej relacji – twierdzą urzędnicy. – Z uwagi jednakże, iż skrzyżowanie ul. Papieża PawłaVI z ul. Niemierzyńską jest skoordynowane ze skrzyżowaniem ul. Arkońskiej z ul. Wszystkich Świętych (Obwodnica), ul. Wszystkich Świętych (Obwodnica) z ul. Niny Rydzewskiej oraz ze skrzyżowaniem ul. Wszystkich Świętych (Obwodnica) z ul. Chopina, zmiana programów sygnalizacji świetlnej musi nastąpić jednocześnie na wszystkich skrzyżowaniach. A to znacząco podwyższa koszt omawianego zadania – informuje Marcin Charęza.

Skoordynowanie wszystkich sygnalizacji świetlnych na Obwodnicy Śródmiejskiej wiąże się z koniecznością zmiany programów sygnalizacji świetlnych, tak by dostosować poszczególne cykle i fazy na skrzyżowaniach do natężeń ruchu panujących na istniejących wlotach.

– Przewidywany koszt wprowadzenia powyższej koordynacji, znany będzie po opracowaniu stosownej dokumentacji, a wprowadzenie zmian uzależnione będzie od posiadanych środków finansowych – dodaje przedstawiciel urzędu.

Czytaj również: Jakie zmiany czekają nas w komunikacji miejskiej w Szczecinie? Ma być szybciej i wygodniej


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto