MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Liczenie pasażerów w komunikacji miejskiej na prawobrzeżu. Szykują się zmiany

Marek Jaszczyński
Jak będzie funkcjonować pętla autobusowa na prawobrzeżu? Trwa liczenie pasażerów, które ma pomóc w projektowaniu.

Ruszyło badanie tzw. potoków pasażerskich na prawobrzeżu. To niby rutynowe działanie, jednak pod kątem powstającej pętli.

Pasażerowie są liczeni na liniach autobusowych: 64 (Klucz - Dąbie osiedle), 77 (os. Bukowe - os. Kasztanowe) i linii pospieszniej E, kursującej z os. Bukowego na plac Szarych Szeregów.

- Te badania mają dać obraz sytuacji w związku z planowanym uruchomieniem pętli autobusowej „Turkusowa” i tworzeniem przyszłej siatki połączeń - wyjaśnia badanie Szymon Wasilewski z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - To rutynowe badanie. ZDiTM ma do dyspozycji ponad 40 pojazdów - wliczając tramwaje - w których zainstalowane są liczniki pasażerów i zgodnie z zapotrzebowaniem są one wysyłane na wybrane linie.

Dodajmy, że nowa pętla autobusowa tuż obok pętli „Turkusowa” - według Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin - ma być gotowa w drugiej połowie września.

- Nowa siatka połączeń jest w końcowym etapie przygotowania. Ostateczna wersja powinna być gotowa na przełomie czerwca i lipca - zapewnia Szymon Wasilewski.

Badania tzw. potoków pasażerskich są prowadzone m.in. w celu weryfikacji oferty przewozowej, częstotliwości kursowania i pojemności pojazdów.

Takie badania nie są nowością w Szczecinie. W 2012 roku wyniki badań potoków pasażerskich w Szczecinie wykorzystywane były przy organizowaniu linii tramwajowych i autobusowych na nowych ciągach komunikacyjnych. To wówczas odcinki stałych tras komunikacji miejskiej były zamknięte z powodu prowadzonych w mieście remontów ulic i torowisk (przebudowa ul. Struga, ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej, Bramy Portowej, ul. Łukasińskiego, budowa obwodnicy śródmiejskiej). Efektem badania potoków były zmiany na stałych liniach, tj. nr 68, 101, 102, 103, 106, 107, F i 524.

Ponadto dostosowano wówczas tabor do zmienionych wielkości potoków oraz dokonano korekty czasu przejazdu na trasach wymienionych linii. A po przebudowie Bramy Portowej linia tramwajowa 8bis została zastąpiona linią nr 10, umożliwiając bezpośrednie połączenie mieszkańców Gumieniec z pl. Rodła (przez Bramę Portową).

Czytaj więcej:

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto