Informację przekazał nam Internauta Mariusz. Potwierdził to dyżurny Kapitanatu Portu Szczecin. Nie wiadomo jednak do kiedy żaglowiec pozostanie w naszym mieście.
Kruzensztern zacumował przy Nabrzeżu Chrobrego.
Jednostka odwiedzała już Szczecin, m.in. podczas Dni Morza oraz finałów regat The Tall Ships' Races.
Zobacz również:
- Nie tylko The Tall Ships Races 2017, ale i mały finał w 2015. A także nowe inwestycje [wideo]
- Dni Odry 2011: Kruzensztern zastąpił Dar Młodzieży [zdjęcia, wideo]
- Dni Odry 2011: Byłam też na Kruzenszternie [zdjęcia]
- Kruzensztern przypłynął na Dni Morza! [wideo]
Kruzensztern
to żaglowiec rosyjski - czteromasztowy bark, zbudowany w 1926 r. przez niemiecką stocznię J.C.Tecklenborg w Wasermünde jako "Padua", na zamówienie F.Laeisza - armatora flotylli żaglowców, znanej jako P-Flying Line. Był jednym z wielu ówczesnych windjammerów. Pływał jako statek szkolno-towarowy wożąc saletrę z Chile, a potem pszenicę z Australii. Po wojnie został przejęty przez ZSRR i pływał jako statek szkolny Ministerstwa Rybołówstwa Morskiego.
Zabiera na pokład ok. 60 osób stałej załogi i ok. 200 praktykantów. Jest drugim, co do wielkości (po "Siedovie") żaglowcem szkolnym na świecie.
Kruzensztern ma 114 metrów długości. Nosi łącznie 34 żagle, o łącznej powierzchni 3400 metrów kwadratowych.
Jest też jednym z ostatnich windjammerów, czyli "pogromców wiatrów", jak nazywano na przełomie XIX i XX wiekuostatnie wielkie żaglowce, czyli wielkie transoceaniczne statki towarowe o napędzie żaglowym, które były de facto "łabędzim śpiewem" odchodzącej bezpowrotnie ery statków żaglowych. (wikipedia.org)
Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?