– Wkrótce ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Już rozpoczęliśmy procedurę – zapewnia prezydent Piotr Krzystek. Otwarcie ofert ma nastąpić 12 września.
Cała inwestycja pochłonie nie byle jakie pieniądze, bo 230 mln zł. Wykonawca będzie musiał w ciągu dwóch lat przedłużyć istniejącą linię tramwajową z Basenu Górniczego do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej. Od Basenu Górniczego tramwaj pojedzie bezkolizyjną trasą pokonując estakady oraz przemieszczając się w specjalnej rynnie.
Miasto liczy na dofinansowanie unijne. Nie ma jeszcze odpowiedzi na złożony projekt w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. W ramach tej inwestycji, prócz torowiska, którego jeszcze nie ma (będzie wybudowane od podstaw), zbudowane zostaną przystanki Gryfińska, Lotnisko i na pętli Turkusowa, a także przebudowana jezdnia i chodniki. Wzniesione też zostaną obiekty niezbędne dla funkcjonowania linii tramwajowej, w tym estakada w ciągu prawej jezdni ul. Hangarowej, wiadukt i kładki technologiczne w ciągu ul. Batalionów Chłopskich – Gryfińska, tunel w rejonie ul. Turkusowej ze schodami i pochylniami.
Zmodernizują zajezdnię na Pogodnie
To największa w mieście i już stara zajezdnia tramwajowa. Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę. Prace mają zakończyć się w 2014 r. Obejmą rekonstrukcję oraz przebudowę budynków, a także budowę nowych, dostosowanych już do obsługi nowoczesnego taboru tramwajowego, w tym niskopodłogowców.
– Rozbudowana zajezdnia będzie miała połączenia torowe z istniejącą miejską siecią – wyjaśnia dyr. Krystyna Gawrońska z Tramwajów Szczecińskich. – Umożliwiony zostanie wjazd i wyjazd w kierunku centrum i pętli Głębokie.
Potrzebne nowe w al. Piastów
Inwestycja będzie kosztować 29 mln zł. Przetarg ogłoszony zostanie jeszcze w tym roku, a jej realizacja do końca 2013 r. Zmodernizowane zostanie torowisko w ciągu alei – od Placu Szarych Szeregów do Ronda Szyrockiego. Przebudowane też zostanie odcinek torowiska w ul. Wawrzyniaka od al. Bohaterów Warszawy do al. Wojska Polskiego.
Czeka też Basen Górniczy
Nastąpi przebudowa torowisk pomiędzy Mostem Długim a Basenem Górniczym wraz z modernizację pętli. Przetarg ogłoszony zostanie w przyszłym roku, a koszt to 90 mln zł. Całość prac ma być zakończona do 2014 r.
Co z Potulicką
Cały projekt jest już gotowy i czeka tylko na zebranie funduszy na realizację.
Nowe tramwaje
– Trwają już procedury związane z zakupem 22 nowych tramwajów niskopodłogowych – mówi Kristian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. – Pierwsze sześć tramwajów dotrze do Szczecina do wiosny 2013, kolejnych 16 pomiędzy październikiem 2013, a marcem 2014. Wartość przetargu to 150 milionów złotych.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?